Posetiivari ymmärsi, että hyvä tarina kasvattaa palvelun arvoa.

Eräänä päivänä posetiivari alkoi vinguttaa soitintaan tunnetun italialaisen säveltäjän Pietro Mascagnin (1863-1945) ikkunan alla. Eikä kadulta kiirinyt mitä tahansa musiikkia, vaan nimenomaan Mascagnin oopperan Cavalleria Rusticanan säveliä.

(Tuo vuonna 1890 ensiesityksensä saanut ooppera on tuttu monille Kummisetä III:n dramaattisista loppukohtauksista.)

Ikävä kyllä tempo oli vain noin puolet oikeasta. Niinpä ärsyyntynyt säveltäjä ryntäsi kadulle.

"Olen Mascagni", hän ilmoitti posetiivarille. "Antakaa, kun näytän, miten tätä musiikkia soitetaan oikein."

Tuohtuneena hän veivasi posetiivia reippaasti muutaman kammen kierroksen ja palasi sitten asuntoonsa.

Seuravana päivänä Mascagni yllättyi ikävästi. Kadulta kuului jälleen hänen oopperansa säveliä. Edelleen musiikki laahasi järjettömän hitaasti eteenpäin.

Mascagni kurkisti ikkunasta. Hän huomasi, että posetiivari oli hiukan muuttanut rutiinejaan. Hän lisännyt rekvisiittaansa uuden mainoksen.

Kilvessä luki "MASCAGNIN OPPILAS".

Palvelusi arvo ei ole välttämättä kiinni vain teknisestä suorituksestasi. Asiakkaan näkökulmasta hyvä tarina tai mielikuva saattaa olla paljon oleellisempi.