Oikea sissimarkkinoija miettii aina, miten hän voisi tuottaa poikkeuksellisia tuloksia minimikustannuksin. Eräs sissi keksi, miten rusikoida mainoksen painokustannukset kymmenesosaan alkuperäisestä.

Tuomo Nevalainen miettii markkinointiasioita Eravia Business Services Oy:ssä. Hän lähetti mielenkiintoisen viestin:

"Tuli mieleen pieni vinkki uusille yrittäjille, jotka tuskailevat kalliiden painomateriaalien kanssa.

Yritystä perustaessani painatin painossa pieniä mainoksia, joihin halusin tarkat värit. Ne määritettiin sitten spottiväreiksi, jolloin tietysti kustannukset nousivat.

Tuhat mainosta maksoi jopa 600 euroa. Toki seuraavat painatukset ne olisivat moninkertaisesti halvempia, mutta mainosten tieto vanheni.

Mietin vaihtoehtoja.

Päätin kokeilla internetin valokuvakehitysfirmoja, jotka kehittivät valokuvia 0,06 euron kappalehintaan.

Lopputulos oli loistava! Väritkin olivat juuri sellaiset kuin pitivätkin.

Mutta nyt 1000 kappaletta mainoksia maksoikin vain 60 euroa.

Lisäetuna oli tietenkin vielä se, että paketti toimitettiin kotiin. Tulostus oli tehty laadukkaalle kiiltävälle ja paksulle valokuvapaperille, mikä vain lisää niiden arvokkuutta."

Jumatsuka! Nerokasta! Tämä on mielestäni varsinaista sissiajattelua. Moniko on älynnyt miettiä asiaa Tuomon tavoin?

Jos pienikokonen lentolehtinen riittää tarpeisiisi, voisitko hankkia ne kirjapainon sijaan valokuvatulostamosta?