Yksi Pölli tästä -blogin vakioaiheista muuttaa uuteen kotiin. Se on nimeltään Sissimarkkinointi.

Sissimarkkinoijan tunnusmerkeistä tärkein on se, että hän käyttää enemmän järkeään kuin rahojaan. Hän tuijottaa tunnettuuden ja muiden huuruisten juttujen sijaan viivan alle.

Sissimarkkinointi tarkoittaa epätyypillisiä markkinoinnin keinoja, jotka tuottavat muikeita myyntikatteita pienin panoksin.

Jos sissimarkkinoija käyttää epätyypillisiä aseita, mitkä ovat sitten niitä tyypillisiä?

Useimmat markkinoijat toimivat 99 % ajastaan ikään kuin markkinointi tarkoittaisi vain mainontaa. 

Totta kai jokainen meistä on kuullut muistakin keinoista. Mutta mainosteollisuus on tuotteistanut palvelunsa hyvin. Reklaami on erittäin helppo ostettava.

Juu, myönnän kernaasti: mainos sopii moneen. Mutta jos olet

  • köyhä / saita / taloudellinen,
  • myyt mutkikkaita tuotteita tai
  • ansaitset asiantuntemuksellasi,

mainostoimisto tuottaa mieluiten aivan vääriä välineitä tilanteeseesi. Vaikka omia ilmoituksia on kiva ihailla, kassasi ei kiitä kuin poikkeustilanteissa.

Tarvitset rikkaiden massamarkkinoijien oppeja edullisempia ja tehokkaampia menetelmiä.

Sissi opiskelee asiakkaidensa ostokäyttäytymistä tarkasti. Sikäli sissimarkkinointi onkin varsinaista psykologista sodankäyntiä.

Aion kirjoittaa jo kuluvan kevään mittaan monta esimerkkiä siitä, miten oudosti ihmisen pää pelittää. Kyse on pienistä asioista, jotka ovat usein liian ilmeisiä. Ehkä niistä on apua, kun yrität houkuttaa maksukykyisiä asiakasehdokkaita luoksesi.

Seuraa uutta sissimarkkinointi-blogia. Löydät ideoita, esimerkkejä ja näkökulmia. Opit tähtäämään ja mittaamaan. Säästät markkinointikulujasi. Ansaitset lisää rahaa.