Etsi kirjoituksia
Close this search box.
Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Uutuus: Sissimarkkinointi-blogi

Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529

Yksi Pölli tästä -blogin vakioaiheista muuttaa uuteen kotiin. Se on nimeltään Sissimarkkinointi.

Sissimarkkinoijan tunnusmerkeistä tärkein on se, että hän käyttää enemmän järkeään kuin rahojaan. Hän tuijottaa tunnettuuden ja muiden huuruisten juttujen sijaan viivan alle.

Sissimarkkinointi tarkoittaa epätyypillisiä markkinoinnin keinoja, jotka tuottavat muikeita myyntikatteita pienin panoksin.

Jos sissimarkkinoija käyttää epätyypillisiä aseita, mitkä ovat sitten niitä tyypillisiä?

Useimmat markkinoijat toimivat 99 % ajastaan ikään kuin markkinointi tarkoittaisi vain mainontaa. 

Totta kai jokainen meistä on kuullut muistakin keinoista. Mutta mainosteollisuus on tuotteistanut palvelunsa hyvin. Reklaami on erittäin helppo ostettava.

Juu, myönnän kernaasti: mainos sopii moneen. Mutta jos olet

  • köyhä / saita / taloudellinen,
  • myyt mutkikkaita tuotteita tai
  • ansaitset asiantuntemuksellasi,

mainostoimisto tuottaa mieluiten aivan vääriä välineitä tilanteeseesi. Vaikka omia ilmoituksia on kiva ihailla, kassasi ei kiitä kuin poikkeustilanteissa.

Tarvitset rikkaiden massamarkkinoijien oppeja edullisempia ja tehokkaampia menetelmiä.

Sissi opiskelee asiakkaidensa ostokäyttäytymistä tarkasti. Sikäli sissimarkkinointi onkin varsinaista psykologista sodankäyntiä.

Aion kirjoittaa jo kuluvan kevään mittaan monta esimerkkiä siitä, miten oudosti ihmisen pää pelittää. Kyse on pienistä asioista, jotka ovat usein liian ilmeisiä. Ehkä niistä on apua, kun yrität houkuttaa maksukykyisiä asiakasehdokkaita luoksesi.

Seuraa uutta sissimarkkinointi-blogia. Löydät ideoita, esimerkkejä ja näkökulmia. Opit tähtäämään ja mittaamaan. Säästät markkinointikulujasi. Ansaitset lisää rahaa.

3 vastausta

  1. Kävin lukemassa sissimarkkinointiblogia ja hyvältä näytti. Kiitos siitä. Sitä voisi ajatella, että miksi kukaan käyttäisi hinnakasta mediamarkkinointia ”to get the name out there”. Minusta sissimarkkinoinnin voisi määritellä uudelleen järkeväksi markkinoinniksi.

    Mielenkiintonen kirja ameriikan raitilta on Gravitational Marketing by Jimmy Vee ja joku toinen kaveri, jonka nimeä en nyt muista…Kannattaa lukea!

  2. Hyvä homma tämä sissimarkkinointiblogi. Olemme saaneet nettikauppamme hyvään vauhtiin pelkällä sissimarkkinoinnilla, ja pidän sitä ilmamuuta parhaana markkinointimuotona, kunhan pysytään kohtuudessa :-). Ostin sissimarkkinointikirjan heti, kun se ilmestyi ja todella hyviä vinkkejähän sieltä löytyi. Eli kaikille, joilla kirjaa ei ole: KANNATTAA EHDOTTOMASTI OSTAA!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Mitä sissimarkkinointi tarkoittaa?
Jari Parantainen

Sissimarkkinointi tarkoittaa muutakin kuin oivaltavia mainoksia

Sissimarkkinoinnin määritelmä näyttää riippuvan täysin siitä, keneltä sitä kysyy. Tämä näkyi selvästi, kun pyysin Twitter-kansalta vinkkejä tuoreista sissimarkkinoinnin esimerkeistä. Mutta käsitteen isän Jay Conrad Levinsonin

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Noste-energiapakkaus aiheuttaa riippuvuutta

Tiedemiehet selvittivät tuomareiden puolueettomuutta. Koehenkilöiden työ oli arvioida vankien ehdonalaista vankeutta koskevia hakemuksia. Tuomari käytti kunkin tapauksen tutkimiseen keskimäärin 6 minuuttia. Tyypillinen ratkaisu oli kieltävä.

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.