Taloussanomien Risto Pennanen tiivisti eilen hienosti sen, miten poliitikot puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Virallinen Suomi itkee yrittäjyyden perään. Käytännön toimet näyttävät aika erilaisilta: Suomi tarvitsee yrittäjyyttä, heh heh

Itse olen sitä mieltä, että esimerkiksi nykyistä yritysverotusta vastaan sotiva “asiantuntija”, Helsingin kauppakorkeakoulun professori Heikki Niskakangas on maamme yrittäjien kannalta erittäin vaarallinen heppu.

Jos äijän mietteet olisivat ehtineet muuttaa verolakeja jo ennen tätä lamaa, konkursseja kertyisi nykyiseen nähden moninkertainen määrä.

Ikävä kyllä hänen propagandansa pääsee jatkuvasti näyttävästi läpi Hesarin sivuilla ilman toimittajien ensimmäistäkään kriittistä kommenttia.

Mutta ehkä Niskakangas on esimerkki siitä, miten gurumarkkinointi toimii. Se on myös väärissä käsissä tehokas ase.