Työkaluvalmistaja Makita näyttää mallia, miten bulkkituotteen toimialaversiosta revitään kunnon katetta.

Marssin paikalliseen K-Rautaan ihan muissa asioissa. Mietin, että kauppias tuntee suomalaisen miehen perusluonnetta. Ensimmäiset parikymmentä metriä on kuljettava toinen toistaan houkuttavampien akkuporakoneiden ja muiden herkullisten värkkien vierestä.

Tällä kertaa äkkäsin rivistä merkillisen näköisen vempaimen. Se oli kooltaan ehkä puolet lentolaukusta. Ulkonäöltään se muistutti jotain työmaan mittalaitetta.

Pysähdyin ihmettelemään kojetta.

Se oli sähkötyökaluistaan tunnetun Makitan valmistama BMR100-työmaaradio tarjoushintaan 95 euroa.

Makita-työmaaradio tihkuu mieshormonia

Makita-työmaaradio tihkuu mieshormonia - Klikkaa kuva suuremmaksi!

Tarjoushalsterissa luki vielä erikseen: HUOM! RADIO! EI LATURI!

Tuskin olen eläessäni nähnyt vaikuttavampaa toosaa. Vähältä piti, etten ostanut sitä ihan muuten vain työpöytäni koristeeksi.

En ollut koskaan ajatellutkaan, että ihan tavallisesta FM-vastaanottimestakin voisi tehdä toimalakohtaisen erikoisversion. Mutta voin hyvin kuvitella, miten houkuttava ostos rakkine on alan miehelle, joka viettää 150 prosenttia työajastaan rakennustyömaalla.

Valmistajan viesti on selvä: olemme ajatelleet juuri sinua, rakas ammattimies. Me tiedämme, että työsi on rankkaa. Rappaus roiskuu, työkalut putoilevat ja räntäkin sataa alhaalta ylöspäin. Ei siinä menossa mikään tavallinen rimpula kestä.

Makitan testosteronitoosa maksaa tietenkin noin miljoona prosenttia enemmän kuin autotallista tuotu vanha Grundig. Mutta mitä sitten, kun se on juuri sinulle tehty.

Tuotteista asiantuntijapalvelustasi toimialaversio. Lisää pari ominaisuutta, jotka kertovat, että ymmärrät asiakkaasi ainutlaatuista arkea. Nosta palvelusi hintaa vähintään 30 prosenttia.