Helsinki on valittu vuoden 2012 design-pääkaupungiksi. Ristomatti Ratia oli pari minuttia sitten haastateltavana Maikkarin uutisissa.

Uutisankkuri Keijo Leppänen meni kysymään sen kysymyksen, jota itsekin pohdin tänään heti ensimmäiseksi:

Miten tämä design-pääkaupunkihomma muutetaan euroiksi?

Ratia veti kätensä välittömästi torjunta-asentoon. Sitten hän selitti jotain, mutta ei tietenkään pystynyt vastaamaan kysymykseen.

Reaktio oli paljastava. Tänään julkaistu tiedote kertoo aivan samaa. Kenelläkään ei taida olla aavistustakaan, mitä konkreettista hyötyä valinnasta seuraa.

Näin todella monet markkinoijat toimivat.

Tärkeintä on pöhinä, huomio ja näkyvyys.

Kaikki muu jää herran haltuun. Kuten myyntitulokset.