Search
Close this search box.
Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Harmillinen kävijäennätys

Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529

Harmiksemme blogimme palvelin putoili polvilleen jälleen tällä viikolla.

Pyydän anteeksi käyttökatkoja niiltä, joiden kohdalle moinen harmi sattui osumaan.

Syynä oli yksinkertaisesti ruuhka. Gurumarkkinointi-blogin lukijamäärät kasvoivat tällä viikolla uuteen ennätykseen. Tilastot kertovat, että pahimmillaan vierailijat latasivat yli 15 000 sivua hyvin lyhyessä ajassa.

Se ei tietenkään ole paljon mitään verrattuna todella suosittuihin blogeihin tai sivustoihin. Mutta tällaiselle Edisteen kaltaiselle pienelle nakkiputkalle pöhinän määrä tuli yllätyksenä.

Järjestelmiämme on nyt päivitetty niin, ettei ongelman pitäisi enää toistua.

7 vastausta

  1. Kun itse viestin asiakkaillemme teknisistä pulmista, pulpahtaa sisäinen insinöörini usein esiin: mikään ei ole varmaa, joten sen sijaan, että lupaisin jotain (”se toimii jatkossa”), höpötän konditionaalissa kuin itsekseni (”sen pitäisi toimia jatkossa”).

    Hauska nähdä, että muissakin insinööreissä on samaa vik… siis sama ominaisuus.

    1. Oman ”insinöörikokemuksen” perusteella tuo isi-muodon käyttäminen on usein (valitettavasti?) vain lähempänä totuutta. Emme tiedä/voi olla varmoja koska asia ei ole yksistään meistä kiinni ja koska sopassa on monta lusikkaa ja jokin niistä saattaa katketa matkan varrella. Olisihan itsensäkin pettämistä vannoa, että ”nyt kaikki toimii”, jos homma ei ole itsestä periaatteessa mitenkään kiinni ja tekijäosapuoli ei satu olemaan todella vanha ja tuttu yhteistyökumppani johon voisi todella luottaa. Sitten on vielä ihan erikseen tämä IT-puoli, jonka vanha kliseinen slogani ”onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?” aina osuu nilkkaan välillä 🙂

      En kumminkaan koe kovin negatiivisena tätä, koska on hyvä muistuttaa aina välillä meitä siitä, että emme ole kumminkaan aivan ”täydellisiä luomakunnan kruunuja”. Rajansa kuitenkin kaikella, eli ei asioita kannata sormien läpikään katsoa, vaan parempaan pitää pyrkiä…vaikka sitten vasta ”kun seuraava softaversio ilmestyy”.

    2. Toisaalta olisin pirun huolissani, jos kirurgi alkaisi jutella ennen leikkausta, että nyt hän yrittää leikata pumppuni: ”Sinun pitäisi kyllä selvitä tästä hengissä.”

      1. Kirurgin pitäisi vain hoksata jatkaa lausetta: ”ja näin käykin 99.987 prosentille asiakkaistamme”…Nojoo, aina sitä totuuttakaan ei haluta kuulla vaikka se olisi hirmupositiivinenkin 🙂

      2. Toisaalta vanha kirurgien hokemakin taitaa olla että hyvä on parhaan suurin vihollinen. Tai jotain tuollaista.

        Tuossahan kannataa pohtia sitä, että kannattaako panostaa niihin harvoihin huippukuormituksiin vaiko siihen, että saa 95% ajasta palveltua kunnolla.

        Ainakin minun mielestä blogin vasteaika on hyvällä tasolla. Joskus hiukan hidastelee, mutta se ei haittaa. Parasta on edes turha haikailla, koska hyväkin riittää 🙂

        Ja miksei muuten voisi muokata sanomaa niin, että normaalikuormituksella pärjäämme hyvin, mutta harvoina huippuhetkinä palvelin hidastelee. Silloin lukijatkin tietäisivät, että taasen käydään kovaa keskustelua tieteen ja taiteen välillä tai että uunista pullahtaa ulos jotain ihailtavan hyvin kirjoitettua tekstiä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

CRM-ohjelmisto on vaikea ostos
Jari Parantainen

Millainen on hyvä CRM-ohjelmisto?

CRM-ohjelmisto on nykyisin yrityksen vakiovaruste. Mutta yllättävän harva osaa kertoa, mitä sillä pitäisi saada aikaan käytännössä. Silloin on aika vaikea määritellä sitäkään, millainen on hyvä CRM-ohjelmisto. Kerron, millainen kauppalista kourassani kiertelen shoppailemassa seuraavaa omaa CRM-sovellustani.

shutterstock_52067119
Jari Parantainen

Prompteri auttaa, koska haluat katsoa silmiin

Prompteri on läpinäkyvä näyttö, jonka avulla voit pitää katseesi kamerassa. Siitä on hyötyä sekä videoneuvotteluissa että webinaareissa. Pääset eroon häiritsevästä vaikutelmasta, että vilkuilet jatkuvasti jonnekin katsojan ohitse.

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.