Edellisen postaukseni otsikko “Oletko sinäkin näin utelias” oli sovellus kuuluisasta mainoksesta vuodelta 1918. Sherwin Cody School of English käytti sitä hiukan muunneltuna peräti 40 vuoden ajan.

Mainoksen kirjoitti alun perin venäläissyntyinen copywriter nimeltään Maxwell Sackheim. Sen otsikko kuului näin:

“Do You Make These Mistakes in English?”

Sherwin Cody School of English -mainos

Tämä Sherwin Codyn työkirjan myynti-ilmoitus oli käytössä 40 vuoden ajan.

Sherwin Cody myi sen avulla englannin kielen itseopiskeluun tarkoitettuja työkirjoja yhteensä noin 150 000 kappaletta.

Ilmoitus lienee yksi kaikkien aikojen tehokkaimmista. Mutta mikä tekee siitä niin koukuttavan?

Kyse on yhdestä sanasta otsikossa: “These”.

Ilmoituksen otsikossa ei lue, että “Do You Make Mistakes in English?”

Näitä-sana pakottaa lukijat tarkistamaan, mitä virheitä he ehkä tekevät.

Jippo iskee vain uteliaisiin ihmisiin – eli meihin kaikkiin.

Mainostajat ovat tietysti lainanneet ja muokanneet Sackheimin ideaa tarkoituksiinsa aina näihin päiviin saakka. Ja hyvin se toimii edelleen.

Laiskanpulskea copywriter var…eikun soveltaa hyväksi havaittuja reseptejä.

Lähde: The Secrets of Emotional, Hot-Button COPYWRITING, Denny Hatch 2010