Etsi kirjoituksia
Close this search box.
Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Leipäpappi pukkasi postia

Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529

Eilen iltapäivällä aloittelin istuntoa Puustellin markkinointiryhmän kanssa. Myyntijohtaja Timo Leskinen vilkaisi läppäristä postejaan ja kiroili:

”Joka ainoa päivä joku lähettää vähintään yhden tällaisen mailin! Otsikko on aina joko a) lisää myyntiäsi tai b) johda paremmin.”

Sitten Timo demosi, miten vikkelästi hän osaa hakata delete-näppäintä.

Mitä tuollaiset ääliöviestit kertovat lähettäjästään?

Ainakin se todistaa, ettei hän itse ole kovin kekseliäs myyjä. Miksi hän siis saisi vauhtia asiakkaansa myyjiin?

Tuskinpa johtamisoppienkaan tarjoaja on kaksinen pomo. Muuten hän olisi palkannut itseään fiksumpia markkinointi-ihmisiä avukseen.

Näistä palvelujaan tyrkyttävistä taulapäistä tulee aina mieleen hammaslääkäri, jonka omat legot ovat aivan mustat ja risat.

Hyvä myyjä elää niin kuin opettaa.

8 vastausta

  1. Selailin loppuun Pölli Tästä 2:n pokkariversion toisen painoksen loppuun. Tykkäsin paljon! Ja haluisin lukea Tuotteistamisen, Tuotteistajan nimioppaajn, Sissimarkkinoinnin ja Pölli Tästä, 101 rusinaa bisnespullasta-kirjan. Onneksi kirjan viimeiset sivut kertovat, että em. kirjoja voin tilata viimeiseltä sivulta löytyvällä tilauskupongilla.

    Tilauskuponki, jolla voisin kirjat tilata, harmillisesti näyttäisi juuri tästä kyseisestä tästä yksilöstä puuttuvan. Onneksi kuitenkin kirjailijan naama paistattelee takalehtisessä. Löytääkö tilaukseni tätä kautta perille?

    -Jaakko

    1. Jaakko, kiitos tilauksestasi!

      Välitän yhteystietosi Talentum Median myyntiin ja pyydän toimittamaan opukset sinulle.

    1. Kirjoittaja oli todella nähnyt hillittömästi vaivaa operaationsa dokumentoimiseksi. Case-kuvaus näyttää toimivan todella tehokkaana markkinointina sekin.

  2. Terve Jari! Minä kiittelisin hauskasta, mutta erittäin mielenkiintoisesta blogista. Kuulin sinusta ensi kerran elokuussa Wanhassa satamassa, taisi olla 8. päivänä elokuuta. Olin yksi yleisön seassa olleista yrittäjistä. Luen blogia molemmista päistä ja olen koukussa. Aloitin vuodesta 2007, mutta välillä tulee kurkattua uusimpia, kuten esim. tänään.

    1. Moi Jussa, kiitos kannustavasta palautteestasi!

      Siinä sitä onkin hetki kahlaamista, jos aiot tutkia kaikki 700 postausta. Onneksi ne sentään keskimäärin lyhenevät, kun lähestyt uusimpia tekstejä.

        1. En enää itse jaksa lukea loputtomia vuodatuksia, joita jotkut blogistit jaksavat suoltaa kerta toisensa jälkeen.

          Saamieni palautteiden perusteella olen päätellyt, että lyhyt pinna saattaisi vaivata myös oman blogini lukijoita.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Vinkit kriisijohtamiseen
Minna Elomaa

Nesteestä nosteeseen – TOP 10 vinkit kriisijohtamiseen

Tuotteistuksen kolme vaihetta on lupaus, lunastus ja paikkaus. Paikkausvaiheeseen päästään, jos jotain menee pieleen. Kokosin omista kokemuksistani vuosien varrelta kriisitilanteen haltuunottoon vinkit, joita olen arjessa

fossiili-3
Jari Parantainen

Valtuutetun vaarallinen johtamisvinkki

Päätä ensin tavoitteet ja vasta sitten resurssit. Jos annat resurssien ohjata tavoitteita, organisaatiosi päätyy muiden fossiilien seuraksi aika pian.

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.