Eilen iltapäivällä aloittelin istuntoa Puustellin markkinointiryhmän kanssa. Myyntijohtaja Timo Leskinen vilkaisi läppäristä postejaan ja kiroili:

“Joka ainoa päivä joku lähettää vähintään yhden tällaisen mailin! Otsikko on aina joko a) lisää myyntiäsi tai b) johda paremmin.”

Sitten Timo demosi, miten vikkelästi hän osaa hakata delete-näppäintä.

Mitä tuollaiset ääliöviestit kertovat lähettäjästään?

Ainakin se todistaa, ettei hän itse ole kovin kekseliäs myyjä. Miksi hän siis saisi vauhtia asiakkaansa myyjiin?

Tuskinpa johtamisoppienkaan tarjoaja on kaksinen pomo. Muuten hän olisi palkannut itseään fiksumpia markkinointi-ihmisiä avukseen.

Näistä palvelujaan tyrkyttävistä taulapäistä tulee aina mieleen hammaslääkäri, jonka omat legot ovat aivan mustat ja risat.

Hyvä myyjä elää niin kuin opettaa.