Etsi kirjoituksia
Close this search box.
Viikon tuotekuvaus: Kone rempattu ja kaikkee!

Viikon tuotekuvaus: Kone rempattu ja kaikkee!

Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529

Sani Leino, tuo myyntimies jumalan armosta, antoi Twitterissä mainion vinkin moottoripyörän myynti-ilmoituksesta.

Rassiaan Inarissa myyvä Jouni Maununen tuskin pahastuu, jos ylistän hänen luovaa ilmaisuaan – ja lainaan kuvitustakin saman tien.

Ilmoitus tuskin säilyy linjoilla ikuisesti. Koska tämä viikon paras tuotekuvaus on silkkaa taidetta, ehdotan, että tutustut teokseen välittömästi.

Kauppiaan menestys riippuu siitä, miten hyvän tarinan hän osaa tuotteestaan repiä.

 

6 vastausta

  1. Kaverin kyky tuottaa tekstiakrobatiaa on käsittämätön. Pesee mennen tullen kaikki viestintätoimistojen tuottamat ”ruskeat totuudet”. Olisi riemastuttavaa nähdä jollakin yrityksellä kaverin tuottamaa sisältöä verkkosivuilla. Tuon kaverin kuvailemana vaikkapa uusi Toyota Micra voisi saada ihan uuden ulottuvuuden. Tai miksei vaikka sote uudistus – voisi olla aika hauska.

    1. Hänen työnäytteensä on todella ravistava esimerkki niille hienoissa firmoissa pesiville pedanteille filosofian maistereille, jotka luulevat osaavansa markkinointia tai viestintää.

      Kukaan ei ole tässä tapauksessa kiinnostunut kieliopista tai muotoseikoista. Niillä on aika vähän tekemistä noin taitavan tarinankertojan kalupakissa.

  2. Nettiautossa on vastaavia koiranleukoja myymässä ties mitä ylivuotista Kadettia joka toinen viikko. Pelkkä tarina saattaa riittää julkisuuteen mutta jos takana ei ole laatua, tuskin tulee kauppaa.

    1. Suomessa tuskin on sellaista ongelmaa, että huono laatu menisi hyvien myyntipuheiden vuoksi liian hyvin kaupaksi.

      Päinvastainen lienee lähempänä totuutta. Meillä on esimerkiksi valtava määrä hyvin koulutettuja ja kokeneita asiantuntijoita, jotka eivät saa ansionsa mukaan. Se johtuu muun muassa siitä, etteivät he osaa kertoa osaamisestaan niin, että se ketään kiinnostaisi.

    1. Kiitos Santeri vinkistäsi, tuo Arielyn mainitsema projekti on todella kiinnostava!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Mitä brändi tarkoittaa käytännössä?
Jari Parantainen

Mitä brändi tarkoittaa käytännössä?

Jokainen myyjä oppii tunnistamaan vaaran merkit. Itse pelkään erityisesti sellaisia asiakasehdokkaita, jotka viljelevät brändi-sanaa. Brändin määritelmää voi jokainen käydä tankkaamassa vaikkapa Wikipediasta. Luultavasti et tule

Neuvotteleeko suomalainen nakuna?
Jari Parantainen

Neuvotteleeko suomalainen nakuna?

Vedin ensimmäiset tuotteistusprojektit videoneuvotteluna pari vuotta sitten. Sen jälkeen olen istunut studiossa yhä useammin. Eikä siinä mitään, sehän sopii vallan mainiosti. En mitenkään erityisesti rakasta

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.