Hesari toisti viime viikolla suomalaista tuotetta käsittelevän uutisen, johon valmistajan olisi pitänyt tarttua jo vuosia sitten.

Mutta koska se ei näytä sitä koskaan tekevän, käytin vartin aikaani. Sommittelin mallisuorituksen. Siitä vain tehtaan porukat kopioimaan. Ei maksa mitään.

Joka tapauksessa aion käyttää esimerkkiä copywriter-koulutuksissani. Se on näyte näkökulmasta, jota voisi ehkä kutsua käänteispsykologiaksi.

Mitä on käänteinen psykologia?

Ehkä se on jotain sellaista, joka äkikseltään tuntuu järjenvastaiselta. Mutta usein se toimii paljon tehokkaammin kuin perinteinen, hampaaton tuotteen kehuskelu.

Kyse oli siis uutisesta, jonka lehti (HS 31.5.2018) otsikoi näin:

“Jopot ovat edelleen varkaiden suosikkeja.”

Nyt jopolaiset herätys! Ettekö näe – vai ettekö vain uskalla?

Tai ehkä fillari käy muutenkin niin hyvin kaupaksi, ettei sitä tarvitse mainostaa. Ehdotukseni näyttää tältä:

Hesari tarjosi Jopo-kauppiaille ties kuinka monennen kerran lähes valmiin tekstin mainoskampanjaa varten.

Hesari tarjosi Jopo-kauppiaille ties kuinka monennen kerran lähes valmiin tekstin mainoskampanjaa varten. Klikkaa kuva täysikokoiseksi.

Kukapa haluaisi ostaa sellaisen pyörän, joka ei kelpaa edes varkaille?