Palaute: "Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa."

Palaute: ”Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa.”

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Tavoitteeni on lihottaa suomalaisen insinöörin lompakkoa niin, että hän saa osaamisestaan enemmän rahaa. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529
Tilaa hälytys

Liity Pölli tästä -blogin lukijoihin. Saat tiedon Jarin uusista kirjoituksista sähköpostiisi.

Copywritereiden salaseura paljastaa -koulutus 4.–5.2.2020 Vantaalla
Koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle, joka haluaa säilyttää työpaikkansa. Robotti on armoton kilpailija. Kirjoitustaidoton päätyy työttömäksi vihannekseksi ensimmäisten joukossa.
KOULUTUS
Kymmenen sivun myyntiesitys -koulutus vantaalla 11.2.2020
Mikä tahansa myyntiesitys mahtuu 10 sivuun ilman, että ne ovat edes täyteen ahdettuja.
KOULUTUS

Piipahdin eilen kauniissa & aurinkoisessa Turussa jorisemassa Intoo-koulutuksen kurssilaisille. Aiheenamme oli tuotteistaminen.

Paikalle Logomoon oli raahautunut runsaat 70 osallistujaa, joista suurin osa oli yrittäjiä.

Rupeamamme kesti yhdeksästä puoli neljään. Se on paatuneimmankin seminaarisissin hanurille kova urakka. Porukka horjui salista puolitajuttomana päivän päätteeksi.

Keräsin tuttuun tapaan palautteet. Tämä oli aika hauskaa itseruoskintaa:

”Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa. Tottahan se on, me ollaan vätyksiä. Koulutuksen jälkeen ei voi olla tekemättä tuotteistamista firmalle.”

Kommentti liittyy luultavasti pahimpiin ostamisen esteisiin. Yksi niistä on ostajan laiskuus. Evoluutio on huolehtinut, että olemme kaikki pohjimmiltamme melkoisia plösöjä.

Siksi tuotteistajan täytyykin koko ajan pohtia, miten hän raivaa vähänkään vaivalloiset vaiheet ostajan tieltä. Ja ehkä hiukan omaltakin reitiltään.

Kerran tuotteistettua palvelua on paljon mukavampaa myydä ja toimittaa.

Laskin palautteista Net Promoter Score -pisteet:

  • Suosittelijoita 49 kpl (72,1 %)
  • Neutraaleja 18 kpl (26,5 %)
  • Ei-suosittelijoita 1 kpl (1,5 %)
  • Yhteensä palautteita 68 kpl
  • NPS-pisteet 71 (= vahva suositus)

Tässä kaikki osallistujien kirjalliset palautteet sensuroimattomina:

  • ”Kiitos😁”
  • ”Kiitos mukavasta ja ajatuksia herättävästä päivästä.”
  • ”Kiitos👍”
  • ”Hyvä setti! 🙌🏼”
  • ”Loistava koulutus! Hyvin jaksaa kuunnella vaikka pitkänkin päivän 😊 Paljon taas ajattelemisen aihetta!”
  • ”Suosittelen myös lukemaan kirjasi!”
  • ”Kiiitos tosi virkistävästä päivästä 😊”
  • ”Mielenkiintoinen päivä.”
  • ”:) Kiitos, danke! Piristävä, hyviä tarinoita.”
  • ”Melkeen harmittaa kun en ole yrittäjä. Työntekijänä ei pysty vaikuttamaan kaikkiin asioihin mihin haluaisi.”
  • ”Kiitos koulutuksesta 😊”
  • ”Hei, ysin antaisin. Ensimmäinen myyntikoulutus missä todella viihdyin😀 mukavaa syksyn jatkoa.🍁”
  • ”Hyvä ja kerrankin käytännönläheinen koulutus joka tuulettaa mukavasti yksinyrittän päätä! 😊Ps mikset kerää puhelinnumeroita & sähköpostiosoitteita? 🧐”
  • ”9:n arvoinen ja yrittäjää herättävä koulutus. Kiitos!”
  • ”Mahtava, havainnollistava koulutus 💪🏼💥 kiitos! T. Digimeikkari”
  • ”Hei, mieluusti suosittelen koulutusta, asteikolla 9: innostava, jossa oli helpot ymmärrettävät esimerkit.”
  • ”Aivan loistava! Suosittelen kaikille asiasta kiinnostuneille. Hyvillä ja helpoilla esimerkeillä asiat menivät hyvin perille😊Sain paljon hyviä vinkkejä, kiitos!”
  • ”Sopii monenlaisille yrityksille ja toimijoille.”
  • ”Kiitos inspiroivasta koulutuksesta!”
  • ”Paljon asiaa, jonka sulattamiseen menee paljon aikaa! Tästä on hyvä jatkaa…”
  • ”Aika meni siivillä. Tiukkaa asiaa.”
  • ”Ihan hupi-ukko olet.”
  • ”Muutan perinteisen takaisin menneisyydeksi, kiitos!”
  • ”Moi! Kiitokset päivästä! Annan numeroksi 8.”
  • ”Asiallinen mut välillä ylilyöntejä.”
  • ”Loistava kurssi, joka saa nauramaan omille puutteille.”
  • ”Kiitos mieleen jäävästä päivästä, huumorista ja kiroilusta!”
  • ”Mielenkiintoinen esitys ja ajatuksia herättävä.”
  • ”Sisältö keskittyy olennaiseen, esimerkkitapaukset pääosin negatiivisia, ehkä herättävääkin toisaalta. Maallikollekin avautui helposti sisältö.”
  • ”Monta lamppua syttyi. Yksinkertaisesti ymmärrettävästi esitetty asiat.”
  • ”Esimerkit loistavia. Sormet syyhyy jo, että pääsis tuotteistushommiin!”
  • ”9 omalle porukalle, 1 kilpailijalle.”
  • ”Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa. Tottahan se on, me ollaan vätyksiä. Koulutuksen jälkeen ei voi olla tekemättä tuotteistamista firmalle.”
  • ”Kiitos aidosta, hauskasta, mukaansatempaavasta ja rohkaisevasta koulutuspäivästä!”
  • ”Hyvä koulutuspäivä. Ajatuksia heräsi ja toivottavasti generoi toimintaa. Arvio 10. T. Verhoilija. 😀”
  • ”Siis mä uudestisynnyin tämän luennon aikana! Vielä kerran kiitos, Jari, loistavasta päivästä, t. Omena-Kaarina”
  • ”Olen lukenut kirjasi ja osallistunut aiemmin luennollesi. Hyvää kertausta ja tuotteistamisprosessit käynnissä. Kiitos!”
Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

2 kommenttia

  1. Joo toi laiskuus on totta kas kun ensitä aijemmin hoksannut. Tuotteistaminen alko jo . Kiitos koulutuksesta.

  2. Mitä jää jäljelle kun oppikoilun äidinkielenopettaja kertoo, ”sinusta ei tule kirjailijaa”!
    Pakkoruotsin opettaja kertoo sinusta ei tule valantehnyttä kielenkääntäjää.
    Laulaa ja tanssia en osaa.
    7-Päivää lehden palstoille ei sekoiluni yllä.
    Tosi miehestä tulee Insinööri isolla Ii:llä.
    Vuoret on tehty ylitettäviksi eli päivitetään nettisivuja sekä opiskellaan lisää sykologiaa ja tehdään niitä mukavuusalueen ulkopuolisia tekoja.
    Olen syntynyt värään kontekstiin.
    Myyjähän minusta piti tulla.
    Olen myynyt matkapuhelin liittymän. Kaveri soitti alaikäisen poikani puhelimeen ja usean soiton jälkeen vastasin ko puhelimeen.
    Sovimme OK! Maksat tilille 50 eur ja siirrän numeron haluamallesi henkilölle. Saadulla rahalla ostin Soneralta nykyisen helpon yritykseni numeron.
    Tiedättehän hääpäivän juhlassa pitää unohtaa tekniikka. Olisko ollut 26. hääpäivä jolloin myin ravintolapöydän. Olimme syöneet Hampurilais Pörssissä Turkkusessa ja naukkailimme kahvin loppuja hitaasti. Viereiseen pöytääm tuli liian iso seurue, joka halusi liittää pöytämme jotta he kaikki mahtuisivat samaan seurueeseen. Sanoin se on 20 eur ja me häivymme liukkaasti tai muuten ryystämme kahvia 2 tuntia. Raha löytyi vakavaraisen herramiehen taskusta nopeasti.
    Syvällisiä ajatuksia luotaan tällä hetkellä, kiitos koulutus päivästä.
    Näillä eväillä on kusessa kun pitäisi päivittä nettisivuja. Olikose oikea muoto allatiivi vai illatiivi?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Sorcolorin hinnoittelu poikkeaa alan käytännöistä edukseen. Se jää kerralla mieleen.
Jari Parantainen

Sorcolorin hinnoittelu jää jokaiselle mieleen

Sorcolorin hinnoittelu on maalausliikkeelle poikkeuksellinen. Asuntonsa maalaamista pähkivän asiakkaan ei tarvitse pyytää myyjää edes arviokäynnille, koska urakan hinta on jo etukäteen tiedossa. Selkohinta helpottaa ostamista ja poistaa riskin tunnetta.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.