Koulutuspalaute: "Kympin olisit saanut, jos et olisi huutanut ihan niin kovasti"

Koulutuspalaute: ”Kympin olisit saanut, jos et olisi huutanut ihan niin kovasti”

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Tavoitteeni on lihottaa suomalaisen insinöörin lompakkoa niin, että hän saa osaamisestaan enemmän rahaa. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529
Tilaa hälytys

Liity Pölli tästä -blogin lukijoihin. Saat tiedon Jarin uusista kirjoituksista sähköpostiisi.

Copywritereiden salaseura paljastaa -koulutus 4.–5.2.2020 Vantaalla
Koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle, joka haluaa säilyttää työpaikkansa. Robotti on armoton kilpailija. Kirjoitustaidoton päätyy työttömäksi vihannekseksi ensimmäisten joukossa.
KOULUTUS
Kymmenen sivun myyntiesitys -koulutus vantaalla 11.2.2020
Mikä tahansa myyntiesitys mahtuu 10 sivuun ilman, että ne ovat edes täyteen ahdettuja.
KOULUTUS

Kävin hiljattain saarnaamassa iltapäivän ajan Helsingin seudun kauppakamarin järjestämässä koulutuksessa. Aiheenamme oli tuotteistaminen.

Ilmeisesti sain palautetta sessiomme äänitarkkailijalta:

”Kympin olisit saanut, jos et olisi huutanut ihan niin kovasti ;)”

Ei koulutustuotteeni turhaan ole nimeltään Noste-palopuhe®.

Syytän tästä vaimoani. Hän jaksoi opastaa vuosikausia, että vaikka kuinka olisin introvertti & nörtti sielultani, sosiaalisissa tilanteissa tulee katsoa ihmisiä silmiin ja välttää mutisemista jonnekin pöydän alle.

Tässä ensin kauppakamarilaisten keräämät viralliset palautteet:

Tilaisuuden yleisarvosana (asteikko 1-5): 4,60

Henkilökohtainen arvosana (asteikko 1-5): 4,67

  • ”Kiitos, annoit ajattelemisen aihetta.”
  • ”Käytännön esimerkit olivat hauskoja ja elävästi kerrottuja, mutta omalla kohdallani esimerkit pienyrittäjän BtoB-palvelujen tuotteistamisesta (esim. verhoilija-esimerkki) eivät ole kovin kiinnostavia. Hyötyisin enemmän esimerkeistä isompien BtoB -asiantuntijapalvelujen tuotteistamisesta. Kaiken kaikkiaan koulutus oli kuitenkin parempi mitä odotin ja hyödyllinen nykyisessä työssäni!”
  • ”Erinomainen ja innostava esitystapa. Hyvät esimerkit, joilla konkretisoi sanomaansa.”
  • ”Jari on mahtava esiintyjä, joka lyhyessä ajassa pystyy antamaan lyhyessä ajassa paljon ajattelemisen aihetta. Iso peukku!”
  • ”Hieno tapa tuoda esille asioita, jotka periaatteessa ovat silmiemme edessä, mutta joita ei itse havaitse. Lisäksi pidin kehoituksesta tehdä muistiinpanoja: jälkikäteen materiaalin pohjalta ei olisi saanut palautettua mieliin asioita kaikin osin.”
  • ”Tarpeellinen aihe ja kiinnostavasti pidetty koulutus.”

Tilaisuuden paras anti oli:

  • ”Uudet näkökulmat.”
  • ”Tuotteistajan tiekartta käytännön oppaana ja siihen liittyvät esimerkit.”
  • ”Innostavat esimerkit.”
  • ”Kiinnostavat tarinat.”
  • ”Sisältö.”
  • ”Rohkaisu tuotteistamisasioissa yleensä!”
  • ”Hyvä pelkistys & pääviestin kertaus!”
  • ”Havainto siitä, että palvelut todella pitää tuotteistaa, jotta asiakkaan hyödyt pysyvät keskiössä teknisen höpötyksen sijaan.”

Kehittäisin tilaisuutta seuraavasti:

  • ”Jos tapahtumaa jotenkin haluaisi kehittää, niin ajan puitteissa voisiko tilaisuudessa oli pieni harjoitus jostakin kaikille yleisen teeman parista.”
  • ”Olisi kiinnostavaa kuulla koulutukseen osallistuneiden ihmisten kokemuksia onnistuneista / epäonnistuneista tuotteistuskokemuksista.”

Laskin jälleen myös Net Promoter Score -pisteet:

  • Suosittelijoita 18 kpl (81,8 %)
  • Neutraaleja 4 kpl (18,2 %)
  • Ei-suosittelijoita 0 kpl (0 %)
  • Yhteensä palautteita 22 kpl
  • NPS-pisteet 82 (= erittäin vahva suositus)

Lopuksi vielä tekstareina saamani palautteet sensuroimattomina:

  • ”Kiitos paljon.”
  • ”Kiitos ajatuksista!”
  • ”Kiire päästä töihin toteuttamaan saatuja ideoita.”
  • ”Hyvä ja tarpeellinen koulutus. Kiinnostus säilyi hyvin.”
  • ”Hyviä ideoita ja mietinnän aiheita meidän businekselle.”
  • ”Yleensä olen itse kouluttajana ja haluaisinkin onnistua yhtä hyvin. Hyvin tuotteistettu ja jäsennelty kokonaisuus, kiitos 😉 !”
  • ”Erittäin mielenkiintoinen ja innostava koulutus. Kiitos!”
  • ”Kympin olisit saanut, jos et ois huutanut ihan niin kovasti ;)”
  • ”Kiitos antoisasta koulutuksesta. Sai uutta buustia töihin.”
  • ”Kiitos hyvästä koulutuksesta. Hyviä vinkkejä ja ajatuksia käytäntöön sovellettavaksi.”
  • ”Koulutus oli sopivan mittainen. Runko rakennettu hyvin. Sain näkökulmia bisneksen kehittämiseen. Keskustelut ja ilmapiiri avoimia. Arvosanaksi 7,5 ,koska mietin, sopiiko tämä koulutus kokeneille yrittäjille.”
Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta
Jari Parantainen

Tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta

Mistä tuotteistaminen kannattaa aloittaa? No, tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta tietenkin. Käänteinen marssijärjestys antaa projektille lentävän lähdön.

Sorcolorin hinnoittelu poikkeaa alan käytännöistä edukseen. Se jää kerralla mieleen.
Jari Parantainen

Sorcolorin hinnoittelu jää jokaiselle mieleen

Sorcolorin hinnoittelu on maalausliikkeelle poikkeuksellinen. Asuntonsa maalaamista pähkivän asiakkaan ei tarvitse pyytää myyjää edes arviokäynnille, koska urakan hinta on jo etukäteen tiedossa. Selkohinta helpottaa ostamista ja poistaa riskin tunnetta.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.