Koulutuspalaute: "Kympin olisit saanut, jos et olisi huutanut ihan niin kovasti"

Koulutuspalaute: ”Kympin olisit saanut, jos et olisi huutanut ihan niin kovasti”

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529
New call-to-action

Kävin hiljattain saarnaamassa iltapäivän ajan Helsingin seudun kauppakamarin järjestämässä koulutuksessa. Aiheenamme oli tuotteistaminen.

Ilmeisesti sain palautetta sessiomme äänitarkkailijalta:

”Kympin olisit saanut, jos et olisi huutanut ihan niin kovasti ;)”

Ei koulutustuotteeni turhaan ole nimeltään Noste-palopuhe®.

Syytän tästä vaimoani. Hän jaksoi opastaa vuosikausia, että vaikka kuinka olisin introvertti & nörtti sielultani, sosiaalisissa tilanteissa tulee katsoa ihmisiä silmiin ja välttää mutisemista jonnekin pöydän alle.

Tässä ensin kauppakamarilaisten keräämät viralliset palautteet:

Tilaisuuden yleisarvosana (asteikko 1-5): 4,60

Henkilökohtainen arvosana (asteikko 1-5): 4,67

  • ”Kiitos, annoit ajattelemisen aihetta.”
  • ”Käytännön esimerkit olivat hauskoja ja elävästi kerrottuja, mutta omalla kohdallani esimerkit pienyrittäjän BtoB-palvelujen tuotteistamisesta (esim. verhoilija-esimerkki) eivät ole kovin kiinnostavia. Hyötyisin enemmän esimerkeistä isompien BtoB -asiantuntijapalvelujen tuotteistamisesta. Kaiken kaikkiaan koulutus oli kuitenkin parempi mitä odotin ja hyödyllinen nykyisessä työssäni!”
  • ”Erinomainen ja innostava esitystapa. Hyvät esimerkit, joilla konkretisoi sanomaansa.”
  • ”Jari on mahtava esiintyjä, joka lyhyessä ajassa pystyy antamaan lyhyessä ajassa paljon ajattelemisen aihetta. Iso peukku!”
  • ”Hieno tapa tuoda esille asioita, jotka periaatteessa ovat silmiemme edessä, mutta joita ei itse havaitse. Lisäksi pidin kehoituksesta tehdä muistiinpanoja: jälkikäteen materiaalin pohjalta ei olisi saanut palautettua mieliin asioita kaikin osin.”
  • ”Tarpeellinen aihe ja kiinnostavasti pidetty koulutus.”

Tilaisuuden paras anti oli:

  • ”Uudet näkökulmat.”
  • ”Tuotteistajan tiekartta käytännön oppaana ja siihen liittyvät esimerkit.”
  • ”Innostavat esimerkit.”
  • ”Kiinnostavat tarinat.”
  • ”Sisältö.”
  • ”Rohkaisu tuotteistamisasioissa yleensä!”
  • ”Hyvä pelkistys & pääviestin kertaus!”
  • ”Havainto siitä, että palvelut todella pitää tuotteistaa, jotta asiakkaan hyödyt pysyvät keskiössä teknisen höpötyksen sijaan.”

Kehittäisin tilaisuutta seuraavasti:

  • ”Jos tapahtumaa jotenkin haluaisi kehittää, niin ajan puitteissa voisiko tilaisuudessa oli pieni harjoitus jostakin kaikille yleisen teeman parista.”
  • ”Olisi kiinnostavaa kuulla koulutukseen osallistuneiden ihmisten kokemuksia onnistuneista / epäonnistuneista tuotteistuskokemuksista.”

Laskin jälleen myös Net Promoter Score -pisteet:

  • Suosittelijoita 18 kpl (81,8 %)
  • Neutraaleja 4 kpl (18,2 %)
  • Ei-suosittelijoita 0 kpl (0 %)
  • Yhteensä palautteita 22 kpl
  • NPS-pisteet 82 (= erittäin vahva suositus)

Lopuksi vielä tekstareina saamani palautteet sensuroimattomina:

  • ”Kiitos paljon.”
  • ”Kiitos ajatuksista!”
  • ”Kiire päästä töihin toteuttamaan saatuja ideoita.”
  • ”Hyvä ja tarpeellinen koulutus. Kiinnostus säilyi hyvin.”
  • ”Hyviä ideoita ja mietinnän aiheita meidän businekselle.”
  • ”Yleensä olen itse kouluttajana ja haluaisinkin onnistua yhtä hyvin. Hyvin tuotteistettu ja jäsennelty kokonaisuus, kiitos 😉 !”
  • ”Erittäin mielenkiintoinen ja innostava koulutus. Kiitos!”
  • ”Kympin olisit saanut, jos et ois huutanut ihan niin kovasti ;)”
  • ”Kiitos antoisasta koulutuksesta. Sai uutta buustia töihin.”
  • ”Kiitos hyvästä koulutuksesta. Hyviä vinkkejä ja ajatuksia käytäntöön sovellettavaksi.”
  • ”Koulutus oli sopivan mittainen. Runko rakennettu hyvin. Sain näkökulmia bisneksen kehittämiseen. Keskustelut ja ilmapiiri avoimia. Arvosanaksi 7,5 ,koska mietin, sopiiko tämä koulutus kokeneille yrittäjille.”
Lataa Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
New call-to-action

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

tarkistuslista-M
Jari Parantainen

Anna palautetta tapahtumajärjestäjän pikaoppaasta

Tapahtumajärjestäjän pikaopas on rakennettu kuuden tarkistuslistan ympärille. Yhteensä listoista löytyy 62 tärkeää tehtävää, joista moni unohtuu alan ammattilaisiltakin. Sivuja oppaassa on 30.

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

New call-to-action