Ennakkotilasin Heathin veljesten neljännen kirjan kesäkuussa 2017 Amazonista. Lokakuussa samana vuonna se sitten vihdoin ilmestyi ja pompsahti saman tien The New York Timesin bestseller-listalle.
Opuksen nimi on The Power of Moments. Se käsittelee kiinnostavaa aihetta: miten tapahtumia tai hetkiä voisi suunnitella niin, että ne tekisivät ihmisiin pysyvän vaikutuksen?
Moni meistä on huomannut, miten maailma on täynnä tyhjänpäiväisiä tapahtumia ja kohtaamisia. Silti kaikenlaiset organisaatiot käyttävät sellaisten masinointiin hurjia summia rahaa.
Tulokset jäävät yhtä vaatimattomiksi vuodesta toiseen.
The Power of Moments -kirjasta löytyy mainioita esimerkkejä siitä, miten lyhyetkin hetket olisi mahdollista suunnitella vaikuttaviksi. Kuten tavallista, kyse ei ole siitä, että hommaan pitäisi kaataa enemmän rahaa. Sen sijaan pitäisi ehkä hetkeksi nousta psykologisen silmän päältä ja käyttää järkeä.
Insinööreille (ja varsinkaan DIPLOMI-insinööreille) tämä kirja tuskin sopii. He ovat joka tapauksessa sitä mieltä, että substanssi ratkaisee. Ei tässä mitään tunteita tai muita akkojen hömpötyksiä ole ennenkään tarvittu.
Mutta muille Dan ja Chip Heathin kirjasta saattaisi olla paljonkin iloa. Ainakin jokaisen palvelusuunnittelijan tai tuotteistajan kannattaisi ilman muuta tutustua teokseen.
Nauhoitin aiheesta 36-minuuttisen podcastin. Kuuntele se tänään vaikka työmatkalla:
3 vastausta
Vaan tässäpä hyvä ajoitus. Tänään päivän päätteeksi vuorossa on paluumatka Lappeenrannasta Espooseen, joten tästä podcastistä saan hyvää seuraa. Aiemmin on tullut kuunneltua ”Everybody lies” ja sekin oli muikean hyvä. – Pitkä intro, kiteytän; Kiitos Jari!
Mainiota! Siitä vain nauha pyörimään, niin kylläpä alkaa uni maistua.
Mielenkiintoinen ”pläjäys” jälleen kerran Jari. Täytyypä tutustua herrojen kirjallisuuteen syvällisesti. Vaikuttaa erinomaiselta.