Etsi kirjoituksia
Close this search box.
Kirja: The Power Of Moments

Tunneoppia tuotteistajille

Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529

Ennakkotilasin Heathin veljesten neljännen kirjan kesäkuussa 2017 Amazonista. Lokakuussa samana vuonna se sitten vihdoin ilmestyi ja pompsahti saman tien The New York Timesin bestseller-listalle.

Opuksen nimi on The Power of Moments. Se käsittelee kiinnostavaa aihetta: miten tapahtumia tai hetkiä voisi suunnitella niin, että ne tekisivät ihmisiin pysyvän vaikutuksen?

Moni meistä on huomannut, miten maailma on täynnä tyhjänpäiväisiä tapahtumia ja kohtaamisia. Silti kaikenlaiset organisaatiot käyttävät sellaisten masinointiin hurjia summia rahaa.

Tulokset jäävät yhtä vaatimattomiksi vuodesta toiseen.

The Power of Moments -kirjasta löytyy mainioita esimerkkejä siitä, miten lyhyetkin hetket olisi mahdollista suunnitella vaikuttaviksi. Kuten tavallista, kyse ei ole siitä, että hommaan pitäisi kaataa enemmän rahaa. Sen sijaan pitäisi ehkä hetkeksi nousta psykologisen silmän päältä ja käyttää järkeä.

Insinööreille (ja varsinkaan DIPLOMI-insinööreille) tämä kirja tuskin sopii. He ovat joka tapauksessa sitä mieltä, että substanssi ratkaisee. Ei tässä mitään tunteita tai muita akkojen hömpötyksiä ole ennenkään tarvittu.

Mutta muille Dan ja Chip Heathin kirjasta saattaisi olla paljonkin iloa. Ainakin jokaisen palvelusuunnittelijan tai tuotteistajan kannattaisi ilman muuta tutustua teokseen.

Nauhoitin aiheesta 36-minuuttisen podcastin. Kuuntele se tänään vaikka työmatkalla:

3 vastausta

  1. Vaan tässäpä hyvä ajoitus. Tänään päivän päätteeksi vuorossa on paluumatka Lappeenrannasta Espooseen, joten tästä podcastistä saan hyvää seuraa. Aiemmin on tullut kuunneltua ”Everybody lies” ja sekin oli muikean hyvä. – Pitkä intro, kiteytän; Kiitos Jari!

    1. Mainiota! Siitä vain nauha pyörimään, niin kylläpä alkaa uni maistua.

  2. Mielenkiintoinen ”pläjäys” jälleen kerran Jari. Täytyypä tutustua herrojen kirjallisuuteen syvällisesti. Vaikuttaa erinomaiselta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Kuinka kalastat ruutanoita
Tommi Elomaa

Kuinka kalastat ruutanoita?

Miten myyt asiakkaille, jotka säästävät pysyäkseen hengissä? Millaisella syötillä ruutana käy koukkuun kiinni?

Miten opetat itsellesi hyviä asiakkaita
Tommi Elomaa

Miten opetat itsellesi hyviä asiakkaita?

Opeta asiakkaasi kuuden vaiheen kautta kuuliaisiksi ja tottelevaisiksi. Se tekee heidän elämästään helpompaa ja samalla myös parannat omaa katettasi.

Reputatko kananmunatestin
Tommi Elomaa

Reputatko kananmunatestin?

Elätkö siinä harhassa, että teidän palvelunne on uniikki myös asiakkaidenne mielessä? Kananmunatesti paljastaa höttöpuheen armotta.

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.