Etsi kirjoituksia
Close this search box.

Kaksi kuukautta aikaa saada maailma valmiiksi – ahdistaako?

Minna Elomaa
Minna Elomaa
Olen tuloskeskeinen tuotteistamisen ja myynnin muutosten maaliin saattaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja toimitusten sujuvoittaminen. [email protected] ✆ 040 747 1786

Vappu on ilmiselvä alkavan kesän merkki!

Nyt on hyvä hetki katsoa helikopterista käsin omaa ja tiimin tekemistä – mitäs sitä pitikään saada tänä keväänä aikaan? Ollaanko siinä missä pitää? Onko liian paljon palloja ilmassa? Pitääkö jotain tekemislistalta suosiolla karsia tai hylätä kokonaan, jotta saadaan tuloksen kannalta tärkeimmät tekemiset maaliin?

Yrittäjänä oman työn johtaminen on tärkeää – välillä täytyy ottaa itseä niskasta kiinni ja pistää tuulemaan. Kävimme juuri omien Noste yrittäjäkollegoiden kanssa kevään tekemiset ja tavoitteet lävitse.

Mihin olemme tyytyväisiä, jotta voimme iloisin mielin lähteä kesälomille – ilman ahdistavia hikikarpaloita?

Tässäpä listaa mitä kävimme lävitse:

  • Myyntitavoite missä mennään?
  • Paljonko puuttuu kevään tavoitteesta?
  • Mikä on liidikanta syksylle?
  • Saadaanko sovittua tavoitemäärä projekteja alkamaan jo elokuusta? 
  • Mitä muutamia lisätoimenpiteitä vielä teemme, jotta näihin tavoitteisiin pääsemme?
  • Miten näymme loppukevään?
  • Somepostausten ajoittaminen ja kirjoittaminen valmiiksi – bufferointi myös heinäkuulle.
  • Mitä omaa sisäistä kehittämistä teemme vielä kevätkaudella?

Muut tekemiset siirrämme suosiolla syksyyn, että ehdimme hoitamaan kunnialla kaikki sovitut asiakasprojektit.

Muista

  1. Kiireellinen ei ole välttämättä tärkeä
  2. Priorisoi  
  3. Delegoi jos voit. Nyt on oikea aika, älä tee sitä viikkoa ennen kesälomaasi ja siirrä ahdistustasi muille.
  4. Kevään myynnin paniikissa ei haalita kaikkea liikkuvaa. Asiakkaallekin voi sanoa ei.

Kun loppukevät on jo suunniteltu niin voimmekin hyvin mielin siirtyä siman juontiin ja munkin paistoon. Hauskaa Vappua!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Mihin miinaan palvelusi myyntiputki pysähtyy
Tommi Elomaa

Mihin miinaan palvelusi myyntiputki kosahtaa?

Tuotteistajan miinakenttä kiteyttää, mistä tuotteistamisessa on kyse. Testaa ja tunnista myyntiputkesi miinat, joihin palvelusi myynti kosahtaa ja miten tuotteistamalla voit helpottaa asiakkaan ostamista.

Kuinka kalastat ruutanoita
Tommi Elomaa

Kuinka kalastat ruutanoita?

Miten myyt asiakkaille, jotka säästävät pysyäkseen hengissä? Millaisella syötillä ruutana käy koukkuun kiinni?

Hyvä myyntikirje monistaa tuotteistajan puhetta
Riikka Nurmi

Hyvä myyntikirje monistaa tuotteistajan puhetta

Millainen on hyvä myyntikirje tuotteistajan näkökulmasta? Miten siitä voisi saada vielä ostohaluja herättävämmän? Millaisia faktoja laiskanpulskea ja virheinvestointia pelkäävä ostaja tarvitsisi ostopäätöksensä tueksi?

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.