Palvelun tuotteistaminen -koulutus 17.3.2020 Vantaalla

Palvelun tuotteistaminen -koulutus tekee työstäsi mukavampaa. 
Myös pomosi kiittää, kun keräät kassaan enemmän pätäkkää.

Tuotteistamisen idea on tehdä ostamisesta helpompaa ja palvelun toimittamisesta kannattavaa. Samalla se tarkoittaa, että työstä tulee paljon mukavampaa. Kaoottinen sekoilu loppuu. Reklamaatioiden määrä romahtaa.

Mutta mikään arvokas ei koskaan synny itsestään. Tuotteistaminen muistuttaa laihduttamista: se on periaatteessa yksinkertaista, mutta käytännössä vaikeaa. Vaikeus ei ole tekninen, vaan poliittinen. Palvelun tuotteistaminen edellyttää usein kymmeniä vaikeita päätöksiä.

Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen kertoo, miten pilkot tuotteistusprojektisi hallittaviin osiin. Kun etenet järjestelmällisesti vaihe kerrallaan, lopulta tulos kelpaa myös firmasi perfektionisteille. Hankkeesi pääsee maaliin paljon todennäköisemmin kuin perinteisen musta tuntuu -huutokilpailun keinoin.

Kuulet vastaukset tuotteistajalle tärkeisiin kysymyksiin
  • Mistä koko tuotteistamisen idea on peräisin?
  • Mitä tuotteistaminen tarkoittaa käytännössä?
  • Mitä hyötyä tuotteistamisesta on?
  • Mitä tekemistä tuotteistamisella on palvelumuotoilun kanssa?
  • Miten tuotteistaja raivaa ostamisen esteitä?
  • Mitkä ovat tuotteistamisen kolme päävaihetta?
  • Millaisia ovat tuotteistajan tyhmät kysymykset?
  • Mitkä ovat hittituotteen tunnusmerkit tuotteistajan kannalta?
  • Mitkä ovat hyvän tuotteistuksen lupausvaiheen kuusi tärkeintä osaa?
  • Mitkä ovat tuotteistajan tyypilliset virheet?
  • Kuinka tuotteistusprojekti kannattaa organisoida?
  • Mistä tuotteistaminen kannattaa aloittaa käytännössä?

Palvelun tuotteistaminen -koulutuksessa kuulet Jarin konkreettiset tuotteistusohjeet napakaksi tiivistettynä. Saat lentävän lähdön. Pääset pian laskuttamaan insinööriesi työstä enemmän kate-euroja.

Palvelun tuotteistaminen -koulutus
Kouluttaja
Jari Parantainen
Koulutuspaikka
Scandic Helsinki Aviacongress
Robert Huberin tie 4
Vantaa
Päivämäärä ja aika
Tiistai 17.3.2020
klo 9:30–15:30
Koulutuksen hinta
697 € +alv
Jari Parantaisen tuotteistuskoulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten ratkaisumyynnin ammattilaisille, projektitoimituksista vastaaville asiantuntijoille ja heidän esimiehilleen. Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti tekninen asiantuntija, projekti-insinööri, projektipäällikkö, tuotekehityspäällikkö, palvelupäällikkö, tuotepäällikkö, markkinointijohtaja, myyntijohtaja tai yksikön vetäjä.
Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat teleoperaattorit, apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot. Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään. Palautteiden taustalla on ns. opittu avuttomuus. Osallistujat ovat vankasti sitä mieltä, etteivät he voi tehdä mitään toisin. Siksi he vain turhautuvat.

Kouluttajana Jari Parantainen

DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.

Suomen kokenein tuotteistaja
  • Suomen eniten myyty tuotteistuskirja
  • Yli tuhat tuotteistuskoulutusta
  • Asiakkaina yli 300 yritystä
  • Yli 200 tuotteistusprojektia
  • 18 vuotta tuotteistajan töitä
  • Suomen parhaaksi bisnesblogiksi valittu Pölli tästä

Koulutuspalautetta aikaisemmista koulutuksista

lehdon-kirittaja-koulutus
Jari Parantainen

Kirittäjä-palvelun tuotteistaminen johti 100-kertaiseen nopeuteen

Lehdon Kirittäjä-palvelun tuotteistaminen oli vuoden 2019 tärkein projektini. Hankkeen tuloksena syntyi projektimalli, jonka ansiosta toimitilan suunnittelutyö nopeutuu jopa satakertaiseksi perinteiseen tapaan verrattuna. Rakennus ehtii tuottaa jopa miljoonia euroja enemmän.

Noste-käyntikortti-1280x640
Jari Parantainen

Koulutuspalautetta: ”Jari olisi voinut esitellä itsensä alussa”

Vain moukka jättää esittäytymättä. Niin kiire ei koulutuksessa voi olla, että käytöstavat täytyisi karsia. Olenkin jo palauttanut käytäntöni perinteisemmäksi. Nykyisin kerron taas esityksen aluksi minuutin tai pari siitä, kuka olen, mistä tulen ja mitä teen.