Pölli tästä -lounaspaketti
Jos asiakkaat vuodesta toiseen haluavat varastaa hotellin aamiaiselta, eikö se ole selkeä vihje? Yrittäjän olisi helppo erottua, kun hän vastaisi tuohon ilmeisen polttavaan tarpeeseen. Napostelin
Kirjoitamme Pölli tästä -blogia jokaiselle asiantuntijalle ja insinöörille tärkeistä aiheista, kuten tuotteistaminen, hinnoittelu, ratkaisumyynti, sisältömarkkinointi, strategia ja johtaminen.
Jos asiakkaat vuodesta toiseen haluavat varastaa hotellin aamiaiselta, eikö se ole selkeä vihje? Yrittäjän olisi helppo erottua, kun hän vastaisi tuohon ilmeisen polttavaan tarpeeseen. Napostelin
Yhdysvalloissa on syntynyt uusi bisnes perinteisten lääkäriasemien katveeseen. Uudet pikalääkäripalvelut tuottavat paljon perinteistä mallia tyytyväisempiä asiakkaita. Pikalääkäribisnes kasvaa USA:ssa kuin pullataikina. Apteekin nurkasta tai ostoskeskuksen
Lentoyhtiö huomasi, että työntekijät vilpittömästi luulivat hoitavansa tehtävänsä hyvin. Todellisuus oli jotain aivan muuta. Yksinkertainen mittaus muutti lentorahdin pakkaajien tuloksia merkittävästi. Vielä 1970-luvun alussa lentoyhtiöt
Kouluttajat uskottelevat vuodesta toiseen, että hyvä myyjä soittelee ventovieraille ja taivuttelee heitä asiakkaiksi. Olisiko kuitenkin fiksumpaa huolehtia, että asiakas soittaisi ensin myyjälle? Satuin yleisön joukkoon,
Suomalaisen insinöörin mieleen ei varmasti putkahtaisi koskaan, että parittomista sukista voisi rakentaa menestyvän bisneksen. Paljastan, kuinka pihalla keski-ikäinen suomalainen äijä voi olla. Kun luin ensimmäisen
Jos kehität palveluja, lue aikasi kuluksi käyttäytymistieteitä ja psykologiaa. Voit vaikuttaa asiakkaan ostokäytökseen monin keinoin, joita ostaja itse ei edes huomaa. Asiakas tulee kirjakauppaan. Ovensuussa
Voisitko kehua pahimmat kilpailijasi kuoliaaksi? Olisiko se niin poikkeavaa asiakaspalvelua, että nousisit ostajan mielessä ranking-listan kärkeen?
Englantilainen yritys nimeltään A Woman’s Touch tarjoaa kuluttaja-asiakkaille remonttiryhmiä, jotka koostuvat nimenomaan vain naisista.
Intialainen yrittäjä Bahadur Chand Gupta järjestää Delhissä Airbus 300 -lentoja ihmisille, jotka eivät ole matkalla mihinkään.
Paketoi yhteen liittyvät palvelut sopivasti. Kokonaisuus helpottaa ostajan elämää kummasti, jos hän ei joudu keräilemään tarvitsemiaan osia sieltä täältä erikseen.
Palvelu ei voi toimia täydellisesti koskaan. Epäonnistumiset ovat väistämättömiä. Ne olisivat käännettävissä riemuvoitoiksi. Silti isotkin yritykset kitsastelevat.
Yrittäjäksi aikovat ovat samanlaisia kuin kaikki muutkin. He yrittävät keksiä itselleen äkkiä katsoen järkevältä vaikuttavaa näennäispuuhastelua. Sen varjolla suuret päätökset on helppo lykätä hamaan huomiseen.
Tuhlaatko rahaa tyhjänpäiväisiin markkinatutkimuksiin? Gallupeja on turha uskoa sokeasti, sillä asiakkaat vastaavat niihin mitä sattuu.
Hienompi ei läheskään aina ole parempi. Tunnetko todelliset syyt, joiden vuoksi asiakkaasi ostaa palvelujasi tai tuotteitasi? Entä mitkä asiat estävät häntä ostamasta?