Alennusmyynti kielletty on hinnoittelukoulutus insinööreille

Alennusmyynti kielletty on hinnoittelukoulutus insinööreille ja heidän esimiehilleen. Opettele laskuttamaan palvelusta enemmän. Koulutuksessa kuulet, miksi se on reilua kaikkien kannalta.

Usein asiantuntija kuvittelee, että ainoa rehellinen hinnoittelun menetelmä perustuu hänen omiin kustannuksiinsa. Ajatus ei kestä kriittistä tarkastelua. Se johtaa vain siihen, että rahaa jää pöydälle aivan turhaan.

Kokemukset varsinaisista tarjouskilpailuista kertovat, että kisan voittaa yleensä se sinisilmäinen myyjä, joka haksahtaa pahimpaan hinnoitteluvirheeseen. Miten vältät karkeat kömmähdykset, jotka suistavat bisneksesi varmaan kurjuuteen?

Kuulostavatko oireet tutuilta?
  • Asiakkaat valittavat, että tuotteesi ovat liian kalliita
  • Myyjäsi joutuvat pelaamaan alennuksilla jatkuvasti
  • Häviät tarjouskilpailun toisensa jälkeen
  • Firmasi vetää puoleensa persaukisia valittajia
  • Ammattiostajat vievät tuhkatkin pesästä
  • Hinnoittelusi perustuu stetson-menetelmiin
  • Toimitat mielestäsi hienoja ratkaisuja, mutta asiakkaat tinkivät silti

Hinnasto

Valitse koulutuksen kesto ja koulutuspaikan sijainti. Veloitus sisältää aina kaikki kouluttajan matkakulut. Koulutus pidetään yrityksesi tiloissa.

Alennusmyynti kielletty -koulutus on saatavana kolmena eri versiona: enintään kaksituntisena, puolen päivän pituisena tai koko päivän mittaisena.

Enintään kahden tunnin koulutus 2 850 €
Puolen päivän koulutus 3 450 €
Koko päivän koulutus 4 450 €

Hintoihin lisätään arvonlisäveroa 24 %.

Enintään kahden tunnin koulutus 3 750 €
Puolen päivän koulutus 4 150 €
Koko päivän koulutus 5 150 €

Etelä-Suomi = Turku–Tampere–Lahti–Kouvola–Kotka-rajan sisälle jäävät paikkakunnat

Hintoihin lisätään arvonlisäveroa 24 %.

Enintään kahden tunnin koulutus 4 650 €
Puolen päivän koulutus 5 250 €
Koko päivän koulutus 6 250 €

Hintoihin lisätään arvonlisäveroa 24 %.

Kouluttaja

Alennusmyynti kielletty -hinnoittelukoulutuksen vetää Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen.

Takuu

Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen Alennusmyynti kielletty -hinnoittelukoulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Kouluttajana Suomen kokenein tuotteistaja

DI Jari Parantainen on tuotteistanut ja hinnoitellut insinöörien ja muiden asiantuntijoiden palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2017 ilmestynyt Hinnoittelu on helppoa ja hauskaa -kirjansa on soveltuu erinomaisesti tämän koulutuksen oheislukemiseksi.

Alennusmyynti kielletty -koulutuksessa kuulet Jarin konkreettiset hinnoitteluohjeet napakaksi tiivistettynä. Pääset eroon tyhmistä alennuksista. Laskutat ammattilaistesi työstä enemmän kate-euroja.

Suomen kokenein tuotteistaja
  • Suomen ainoan helppolukuisen hinnoittelukirjan kirjoittaja
  • Yli tuhat tuotteistuskoulutusta
  • Asiakkaina yli 300 yritystä
  • Yli 200 tuotteistusprojektia
  • 18 vuotta tuotteistajan töitä
  • Suomen parhaaksi bisnesblogiksi valittu Pölli tästä
Kenelle koulutus sopii

Kenelle Alennusmyynti kielletty -koulutus sopii parhaiten?

Jari Parantaisen hinnoittelukoulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten ratkaisumyynnin ammattilaisille, projektitoimituksista vastaaville asiantuntijoille ja heidän esimiehilleen.

Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti tekninen asiantuntija, projekti-insinööri, projektipäällikkö, tuotekehityspäällikkö, palvelupäällikkö, tuotepäällikkö,  markkinointijohtaja, myyntijohtaja tai yksikön vetäjä.

Kenelle Alennusmyynti kielletty -koulutus ei sovi?

Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat teleoperaattorit, apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot.

Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään.

Palautteiden taustalla on ns. opittu avuttomuus. Osallistujat ovat vankasti sitä mieltä, etteivät he voi tehdä mitään toisin. Siksi he vain turhautuvat.

Kenelle koulutus ei sovi
Hinnoittelukoulutus

Koulutuksesta saat vastauksen kysymyksiin

  • Millaiset myytit riivaavat fiksujakin hinnoittelijoita?
  • Mikä on yleisin – ja surkein – hinnoittelumenetelmä?
  • Miten haarukoit palvelun tai tuotteen hinnan?
  • Kuinka korotat hintaasi niin, ettei asiakas pillastu?
  • Miten pääset eroon tulosta nakertavista alennuksista?
  • Kuinka asiakkaat valehtelevat myyjillesi joka päivä?
  • Miten muutat tuotteesi hyödyt rahaksi?

Jos et ole tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.

Kokemuksia Jari Parantaisen koulutuksista

Mikä muuttuu tämän koulutuksen ansiosta?

  • Palvelun hinnoittelun periaatteet, tavoitteet ja hyödyt kirkastuvat
  • Asiantuntijasi oppivat yhteisen sanaston hinnoittelutöitä varten
  • Jokainen tietää hyväksi havaitun hinnoitteluprosessin vaiheet
  • Osallistujat tunnistavat vaarallisten alennusten ennusmerkit
  • Osaatte välttää usein toistuvia hinnoittelijoiden möhläyksiä
  • Konkreettisia esimerkkejä on helppo soveltaa omaan bisnekseenne
  • Saat napakan startin firmasi kateremontille
Ei laulua, ei leikkiä -leimasin

Raivaa hinnoittelijan 3 pahinta vihollista

Alennusmyynti kielletty -koulutuksessa Jari kertoo konkreettisten esimerkkien avulla, miten asiantuntijatyön sitkeät viholliset heikentävät organisaatiotasi ja nakertavat tulostasi. Tietenkin saat niihin myös vastalääkettä, jotta menestyisit työssäsi entistäkin paremmin.

1
Voitto on syntiä -ajattelu

Moni aivan täysjärkinen asiantuntija ajattelee, että voiton tekeminen on väärin. Nyt hän kuulee, miksi se on aivan älytön ajatus.

2
Hinta perustuu kustannuksiin

Kustannuspohjainen hinnoittelu on paitsi maailman yleisin, myös maailman tyhmin hinnoittelun menetelmä.

3
Hintojen täytyy miellyttää

Toisin kuin jopa myynnin ammattilaiset kuvittelevat, tavoite ei voi olla se, että asiakas olisi aina hintaansa tyytyväinen.

  • Kaikkiin kolmeen ongelmaan löytyy yksinkertainen ratkaisu. Se on asiantuntijapalvelun hyötyihin tai arvoon perustuva hinnoittelu. Mutta se on mahdollista vain, jos tuotteesi tai palvelusi erottuu kilpailijoistaan. Alennusmyynti kielletty -hinnoittelukoulutus kertoo, miksi näin on.