Myynnin psykologia

Näin raivaat ostamisen esteitä käytännössä

Myynnin psykologia on syventävä myyntikoulutus asiantuntijoille, jotka osaavat jo myyntityön perusteet. Nyt on aika siirtyä seuraavalle tasolle. Keinot löytyvät ostamisen psykologiasta. Sen avulla autat asiakastasi valitsemaan, päättämään ja tilaamaan.

Tuhannet asiantuntijat kuvittelevat edelleen, että asiakas ostaa järkisyistä. Kuitenkin tutkimus toisensa jälkeen kertoo muuta. 

Mihin ostajan päätökset sitten perustuvat? Miksei päättäjä tilaa, vaikka selvästi mieli tekisi? Mistä hän päättelee, että hinta on oikea?

Entä kuinka asiantuntija voisi vaikuttaa epäröivään asiakkaaseensa niin, ettei tämä kurvaa kilpailijan leiriin?

Myynnin psykologiaa -koulutuksessa perehdymme seuraaviin kymmeneen psykologiseen vipuun:

Kuulet kymmenittäin käytännön esimerkkejä, miten päättäjän pää toimii arkisissa tilanteissa. Monet ostajien näennäisen epäloogiset reaktiot saavat selityksensä.

Ihmetteletkö koskaan näitä asioita?

Hinnasto

Koulutus on saatavana kolmena eri webinaariversiona:

  • Enintään kahden tunnin koulutus 2 450 €
  • Puolen päivän koulutus 2 950 € (SUOSITUIN)
  • Koko päivän koulutus 3 450 €

Hintoihin lisätään arvonlisäveroa 24 %.

Vuorovaikutteinen etäkoulutus

Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella kouluttajan kanssa Zoom-videoneuvottelun avulla koko koulutuksen ajan.

Laadukas kuva & ääni

Koulutus lähetetään ammattimaisesti rakennetusta studiosta Full HD -tasoisena striiminä 200 megabitin kuituyhteyden kautta. Myös audio on laadultaan virheetöntä.

Saat myös tallenteen

Hintaan sisältyy aina Full HD -tasoinen tallenne, josta on leikattu tauot pois. Se on yleisösi käytettävissä kuukauden ajan koulutuksen jälkeen.

Kouluttaja

Koulutuksen vetää Suomen kokenein tuotteistaja DI Jari Parantainen.

Takuu

Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Kouluttajana Suomen kokenein tuotteistaja

DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien ja muiden asiantuntijoiden palveluja yli 20 vuotta. Mutta miksi juuri hän osaisi kouluttaa mitään myynnin tai ostamisen psykologiasta?

Se johtuu siitä, että tuotteistamisen tarkoitus on tehdä ostamisesta helppoa. Toki asiakkaalle on tarjottava päätökseen tarvittavat faktat. Mutta ne eivät vielä yksin riitä.

Jokaisen ostopäätöksen tiellä on aina myös alitajuisia esteitä. Tämän tuotteistajat ja parhaat myyjät tietävät. He osaavat kiertää monet psykologiset ansat, joita harva tulee arjessaan tunnistaneeksi.

Suomen kokenein tuotteistaja

Kenelle koulutus sopii parhaiten?

Tämä keittöpsykologian pikakurssi sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten ratkaisumyyjille ja asiantuntijoille.

Onnellisen osallistujan käyntikorttiin on tyypillisesti painettu titteliksi myyntijohtaja, myyntipäällikkö, tuotepäällikkö, avainasiakaspäällikkö tai ratkaisumyyjä.

Myös asiakaspalvelussa ja puhelinmyynnissä toimivat asiantuntijat hyötyvät koulutuksesta.

 

Kenelle koulutus ei sovellu?

Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat (omasta mielestään) loogisesti ajattelevat diplomi-insinöörit, jotka kuitenkin suhtautuvat yllättävän epäloogisesti käyttäytymis- ja taloustieteelliseen
tutkimustietoon.

Myös monet perinteisen suurpainemyynnin, tyrkyttämisen ja luukuttamisen ammattilaiset ja muut tosimiehet naureskelevat näille ”akkojen hömpötyksille”.

Koulutuksesta saat vastauksen kysymyksiin

Jos et ole tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.

Kokemuksia Jari Parantaisen koulutuksista

Mikä muuttuu tämän koulutuksen ansiosta?

Ei laulua, ei leikkiä -leimasin

Käytä myyjän kolmea voimakkainta vipua

Jokainen meistä on altis ikiaikaisille vaikutuskeinoille. Ne ovat tulosta satojentuhansien vuosien evoluutiosta, joka on taannut ihmislajin menestyksen. Mutta nykyisessä mutkikkaassa maailmassa ne kääntyvät usein haitaksesi.

1
Vastavuoroisuuden laki

Pienetkin palvelukset ja lahjat vaikuttavat asiakkaaseesi. Hän tuntee alitajuista tarvetta antaa jotain takaisin.

2
Sosiaalinen paine

Ihminen on äärisosiaalinen laji. Myönsi ostaja sitä tai ei, hän haluaa vaistomaisesti seurata laumaa. 

3
Johdonmukaisuuden periaate

Kun asiakas on julistanut ääneen jonkin periaatteen, hänen on erittäin vaikea vaihtaa mielipidettään.