Etusivu / Koulutukset / Palvelun tuotteistaminen -koulutus
Palvelun tuotteistaminen -koulutus on tarkoitettu insinööreille ja muille asiantuntijoille sekä heidän esimiehilleen. Kuten olet huomannut, gurujen rautaista osaamista on usein tuskaisen vaikea myydä.
Tuotteistamisen tarkoitus on tehdä ostamisesta helppoa. Tämä koulutus tiivistää työntekijöillesi keinot, joilla osaamisensa käy kaupaksi nopeammin ja kannattavammin.
Ei ole lainkaan harvinaista, että tuotteistuksen ansiosta palvelun kate-eurot tuplaantuvat. Tuhti myyntikate on paras vakuutus työpaikkojen säilyttämiseksi ankeinakin aikoina.
Koulutus on saatavana kolmena eri webinaariversiona:
Hintoihin lisätään arvonlisäveroa 24 %.
Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella kouluttajan kanssa Zoom-videoneuvottelun avulla koko koulutuksen ajan.
Koulutus lähetetään ammattimaisesti rakennetusta studiosta Full HD -tasoisena striiminä 200 megabitin kuituyhteyden kautta. Myös audio on laadultaan virheetöntä.
Hintaan sisältyy aina Full HD -tasoinen tallenne, josta on leikattu tauot pois. Se on yleisösi käytettävissä kuukauden ajan koulutuksen jälkeen.
Koulutuksen vetää Suomen kokenein tuotteistaja DI Jari Parantainen.
Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.
DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.
Palvelun tuotteistaminen -koulutuksessa kuulet Jarin konkreettiset tuotteistusohjeet napakaksi tiivistettynä. Saat lentävän lähdön. Pääset pian laskuttamaan insinööriesi työstä enemmän kate-euroja.
Palvelun tuotteistaminen -koulutuksessa Jari kertoo konkreettisten esimerkkien avulla, miten asiantuntijatyön sitkeät viholliset heikentävät organisaatiotasi ja nakertavat tulostasi. Tietenkin saat niihin myös vastalääkettä, jotta menestyisit työssäsi entistäkin paremmin.
Mitä viisaampi gurusi on, sitä enemmän tiedon taakka vaivaa häntä. Se tekee asiakkaasi elämästä yhtä helvettiä.
Näyttääkö asiakaskäynnille ajautunut asiantuntijasi panikoivalta peuralta auton ajovaloissa? Se johtuu ns. räätälin kirouksesta.
Aloiteanemia on piilevä näivetystauti. Se on erityisen vaarallinen siksi, ettei se paljon ilmoittele itsestään.
Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.
Jari Parantaisen tuotteistuskoulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten ratkaisumyynnin ammattilaisille, projektitoimituksista vastaaville asiantuntijoille ja heidän esimiehilleen.
Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti tekninen asiantuntija, projekti-insinööri, projektipäällikkö, tuotekehityspäällikkö, palvelupäällikkö, tuotepäällikkö, markkinointijohtaja, myyntijohtaja tai yksikön vetäjä.
Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat teleoperaattorit, apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot.
Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään.
Palautteiden taustalla on opittu avuttomuus. Osallistujat ovat vankasti sitä mieltä, etteivät he voi tehdä mitään toisin. Siksi he vain turhautuvat uusista ideoista.