Suolakaivos on napakka tuotteistusprojekti ja valmennus

Suolakaivos on valmennus ja suurpaineprojekti, jonka avulla puristat höttöisenkin idean helposti ostettavaksi palvelutuotteeksi neljässä viikossa. Myyjäsi hihkuvat riemusta, kun he saavat selkeästi paketoidun  kokonaisuuden sisäänheittotuotteekseen.

Projektiryhmäsi valmentajana toimii Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen. Hän opastaa, näyttää mallisuorituksia ja antaa suoraa palautetta.

Neljä viikkoa riittää siihen, että saat kouraasi myyntivalmiin palvelupaketin prototyypin. Myyjäsi pääsevät sitten heti testaamaan tuotteistusta aitojen asiakasehdokkaiden luo.

Kuulostavatko oireet tutuilta?
  • Kukaan ei oikein tiedä, mistä tuotteistaminen kannattaisi aloittaa
  • Tuotteistusprojektit hyytyvät kerta toisensa jälkeen tuloksettomina
  • Projektiryhmä selittelee epäonnistumisia muilla kiireillään
  • Edes omat myyjäsi eivät ota tuotteistusten tuloksia käyttöönsä
  • Tuotteistukset ovat enemmän lämmintä puhetta kuin konkretiaa
  • Firmasi on täynnä perfektionisteja, jotka vain saivartelevat keskenään
  • Oma aikasi ei riitä tuotteistusprojektin johtamiseen

Hinnasto

Suolakaivos kestää neljä viikkoa. Pääkaupunkiseudulla projektin katselmukset pidetään yrityksesi tiloissa. Muualle Suomeen katselmoinnit järjestetään videoneuvotteluna.

Neljän viikon Suolakaivos-projekti 9 850 €
Hintaan lisätään arvonlisäveroa 24 %.

Neljän viikon Suolakaivos-projekti 9 850 €
Hintaan lisätään arvonlisäveroa 24 %.

Valmentaja

Suolakaivos-tuotteistusprojektisi vetää Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen.

Takuu

Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen Suolakaivokseesi, saat kaikki rahasi takaisin.

Valmentajana Suomen kokenein tuotteistaja

DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.

Palvelun tuotteistaminen -koulutuksessa kuulet Jarin konkreettiset tuotteistusohjeet napakaksi tiivistettynä. Saat lentävän lähdön. Pääset pian laskuttamaan insinööriesi työstä enemmän kate-euroja.

Suomen kokenein tuotteistaja
  • Suomen eniten myyty tuotteistuskirja
  • Yli tuhat tuotteistuskoulutusta
  • Asiakkaina yli 300 yritystä
  • Yli 200 tuotteistusprojektia
  • 18 vuotta tuotteistajan töitä
  • Suomen parhaaksi bisnesblogiksi valittu Pölli tästä
Suolakaivos tuotteistusprojekti

Kenelle Suolakaivos-projekti sopii parhaiten?

Jari Parantaisen tuotteistusprojekti sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten ratkaisumyynnin ammattilaisille, projektitoimituksista vastaaville asiantuntijoille ja heidän esimiehilleen.

Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti tekninen asiantuntija, projekti-insinööri, projektipäällikkö, tuotekehityspäällikkö, palvelupäällikkö, tuotepäällikkö,  markkinointijohtaja, myyntijohtaja tai yksikön vetäjä.

Kenelle Suolakaivos-projekti ei sovi?

Suolakaivoksen idea on se, että asiantuntijasi raatavat ja tuotteistavat itse – muuten he tuskin oppivat mitään. Juuri siksi projektin nimikin on  Suolakaivos. 

Huonoimmat palautteet tulevat yleensä niiltä osallistujilta, jotka eivät onnistu raivaamaan kalenteristaan 4–6 tuntia viikossa tuotteistustöitä varten.

Miten asiantuntijasi hyötyvät valmennuksesta?

  • Projekti pakottaa lopettamaan saivartelun ja patustelun
  • Myynnistä vastaavat ammattilaisesi sitoutuvat hankkeeseen
  • Käytännön opit jäävät paljon paremmin mieleen kuin teoria
  • Saat hankkeen tuloksena konkreettista uutta myytävää
  • Pystyt toistamaan saman tuotteistusprosessin omin voimin
  • Kaikki säästävät aikaansa, kun hanke etenee kuukaudessa maaliin
  • Saat käyttöösi satojen projektien kokemukset

Jos et ole tyytyväinen Suolakaivokseesi, saat rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.

Kokemuksia Jari Parantaisen koulutuksista

Mikä muuttuu tämän valmennuksen ansiosta?

  • Tuotteistamisen periaatteet, tavoitteet ja hyödyt kirkastuvat
  • Asiantuntijasi oppivat yhteisen sanaston tuotteistustöitään varten
  • Jokainen oppii hyväksi havaitun tuotteistusprosessin vaiheet
  • Osallistujat tunnistavat hittituotteen kriteerit ja ennusmerkit
  • Osaatte välttää usein toistuvia tuotteistusprojektien kömmähdyksiä
  • Konkreettisia esimerkkejä on helppo soveltaa omaan bisnekseenne
  • Saatte nopeasti uutta konkreettista myytävää
Ei laulua, ei leikkiä -leimasin

Raivaa insinööriesi myyntityön 3 pahinta vihollista

Suolakaivoksen avulla projektiryhmäsi torppaa asiantuntijatyön sitkeät viholliset yksi kerrallaan.

1
Tiedon taakka

Mitä viisaampi gurusi on, sitä enemmän tiedon taakka vaivaa häntä. Se tekee asiakkaasi elämästä yhtä helvettiä.

2
Kennedy-kooma

Näyttääkö asiakaskäynnille ajautunut insinöörisi panikoivalta peuralta auton ajovaloissa? Se johtuu ns. räätälin kirouksesta.

3
Aloiteanemia

Aloiteanemia on piilevä näivetystauti. Se on erityisen vaarallinen siksi, ettei se paljon ilmoittele itsestään.

  • Kaikkiin näihin kolmeen ongelmaan löytyy yksinkertainen ratkaisu. Se on asiantuntijapalvelun tuotteistaminen.