Tuotepäällikön pelastuspakkaus 2 -koulutus

Tuotepäälliköille tarkoitetun sarjan toinen koulutus pureutuu keinohin, joiden avulla rakennat tuotevalikoimasi yrityksesi strategian mukaiseksi. 

Tosin firmasi strategia on luultavasti niin onneton, että joudut remontoimaan myös sen – vaikka salaa, jos muu ei auta.

Hyvä tuotestrategia kertoo, miten aiot ratkaista asiakkaasi polttavan ongelman kilpailijoista erottuvalla tuotteellasi.

Strategian on otettava huomioon myös kilpailu. Joku viisas on joskus todennut, ettei strategiaa edes tarvittaisi, jos kilpailijoita ei olisi. 

Tuotteesi onkin erotuttava kilpailijoista jollain tavalla. Lisäksi sen tavan tulisi olla jollain tavalla asiakkaalle merkityksellinen.

Kaikki tuotepäällikköoppaat jankuttavat, että tuotestrategian täytyy tukea yrityksen tavoitteita. Päinvastainen olisikin tietysti aika erikoista.

 

Silti vielä erikoisempaa on se, että todennäköisesti yritykselläsi ei ole aitoa strategiaa lainkaan. 

Toki johtajat ovat sellaisen mielestään rustanneet. Mutta todellisuudessa se on sellaista ympäripyöreätä tuubaa, ettei siitä ole mitään hyötyä tuotepäällikön kannalta.

Käytännössä tuotepäällikkö joutuu usein määrittämään työnantajansa todellisen strategian. Toki siitä tulee helposti liian konkreettinen ja ymmärrettävä niin, että johtoryhmän tai hallituksen on pakko vesittää se kiireesti ”hienommaksi”.

 

Hyvää tuotestrategiaa on helppo testata. Se osuu maaliinsa, kun tuotepäällikkö voi vedota tuotestrategiaansa ja kieltäytyä sen perusteella muiden ehdottamista tuoteideoista, kampanjoista tai muista töistä.

Kuulostavatko oireet tutuilta?

Hinnasto

Tämä kaksituntinen webinaari maksaa 2 450 euroa + arvolisäveron 24 %. Koulutus on saatavana vain suomenkielisenä etäversiona.

Jos tilaat kaikki kolme Tuotepäällikön pelastuspakkaus -sarjan koulutusta kerralla, saat ne edulliseen yhteishintaan 4 950 euroa + alv.

Vuorovaikutteinen etäkoulutus

Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella kouluttajan kanssa Zoom-videoneuvottelun avulla koko koulutuksen ajan.

Laadukas kuva & ääni

Koulutus lähetetään ammattimaisesti rakennetusta studiosta Full HD -tasoisena striiminä 200 megabitin kuituyhteyden kautta. Myös audio on laadultaan virheetöntä.

Saat myös tallenteen ja pikaoppaan

Hintaan sisältyy aina Full HD -tasoinen tallenne, josta on leikattu tauot pois. Se on yleisösi käytettävissä kuukauden ajan koulutuksen jälkeen.

Lisäksi kaikki osallistujat saavat tuoreen 130-sivuisen e-kirjan, joka on Tuotepäällikön pelastuspakkaus -sarjan ensimmäinen pikaopas.

Kouluttaja

Koulutuksen vetää Suomen kokenein tuotteistaja DI Jari Parantainen.

Takuu

Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Kouluttajanasi tuotepäällikkö, joka on myös Suomen kokenein tuotteistaja

DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.

Jarin Tuotepäällikön pelastuspakkaus -kirja tuli myyntiin vuonna 2013 Talentumin kustantamana. Sen opit perustuvat käytännön kokemukseen sekä tuotepäällikön että tuotepäälliköiden esimiehen töistä.

Suomen kokenein tuotteistaja
Palvelun tuotteistaminen -koulutus
Kenelle tuotepäällikön pelastuspkkaus -koulutus sopii?

Kenelle tuotepäällikön pelastuspakkaus 2 -koulutus sopii parhaiten?

Jari Parantaisen tuotepäällikkökoulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten tuotehallinnasta vastaaville asiantuntijoille ja heidän esimiehilleen.

Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti tuotepäällikkö, tuotejohtaja, tuotekehittäjä, palvelukehittäjä, valikoimapäällikkö tai valikoimajohtaja.

Kenelle Tuotepäällikön pelastuspakkaus 2 -koulutus ei sovi?

Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat teleoperaattorit, apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot.

Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään.

Palautteiden taustalla on opittu avuttomuus. Osallistujat ovat vankasti sitä mieltä, etteivät he voi tehdä mitään toisin. Siksi he vain turhautuvat uusista ideoista.

Koulutuksesta saat vastauksen kysymyksiin

Mikä muuttuu tämän koulutuksen ansiosta?

Ei laulua, ei leikkiä -leimasin

Paikkaa tuotestrategian 3 pahinta puutetta

Tuotepäällikön pelastuspakkaus -koulutusten toinen osa kertoo, miten suunnittelet tuotevalikoimasi fiksusti. Sen avulla pääset eroon kolmesta yleisestä tuotestrategiaa vaivaavasta ongelmasta.

 

1
Uskot asiakkaiden hyminää

Markkinatutkimusten ehkä yleisin periaate on vaarallinen. Se johtaa tuotekehityksen harhaan ja kalliiseen umpikujaan.

2
Laadit tyhjän tuotestrategian

Suuri osa maailmassa tuotetusta strategiapuheesta ei ohjaa käytännön arkisia päätöksiä millään tavalla.

3
Etsit valikoimaasi Excelistä

Tuotevalikoiman suunnittelusta on helppo kehittää näennäisen fiksua tiedettä, joka ei silti tuota todellista kilpailuetua. 

Kokemuksia Jari Parantaisen koulutuksista

Jos et ole tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.