Etusivu / Koulutukset / Tuotepäällikön pelastuspakkaus 3 -koulutus
Tuotepäälliköille tarkoitetun sarjan kolmas koulutus keskittyy tuotteistamiseen ja lanseeraukseen.
Oman talon sisäinen markkinointi on jopa vaikeampaa kuin perinteinen asiakkaille suunnattu viestintä.
Mutta jos edes omat myyjäsi eivät innostu uutuudestasi, miten sitä kukaan ulkopuolinenkaan suostuisi ostamaan?
Usein tuotepäällikkö yrittää puskea myyntiin keskeneräistä tuotetta. Toki se saattaa olla tuotekehittäjien mielestä valmis. Mutta se ei vielä riitä alkuunkaan. Lisäksi uutuus on tuotteistettava kunnolla.
Tuotteistaminen tarkoittaa sitä, että tuotepäällikkö paketoi palvelun, hyödykkeen tai niiden yhdistelmän helposti ostettavaksi.
Kun tuotteistus on kunnossa, myös myyminen helpottuu. Tuotteistaminen onkin ehkä tuotepäällikön tärkein yksittäinen tehtävä.
Lisäksi tuotepäällikön on vielä lanseerattava uusi paketti sekä a) sisäisille että b) ulkoisille asiakkaille.
Jotta markkinointi olisi tehokasta, tuotepäällikön on rakennettava markkinoinnin koneisto, joka tuottaa myyjille uusia asiakasehdokkaita tasaisen tappavasti viikosta ja vuodesta toiseen.
Tässä koulutuksessa käymmekin läpi käytännössä testatun ja tehokkaaksi havaitun jatkuvatoimisen markkinointikoneen mallin.
Vaikka markkinointiprosessi olisi lopulta markkinointiosastosi vastuulla, se tuskin koskaan toimii riittävän tehokkaasti ilman tuotepäällikön vahvaa panosta.
Tämä kaksituntinen webinaari maksaa 2 450 euroa + arvolisäveron 24 %. Koulutus on saatavana vain suomenkielisenä etäversiona.
Jos tilaat kaikki kolme Tuotepäällikön pelastuspakkaus -sarjan koulutusta kerralla, saat ne edulliseen yhteishintaan 4 950 euroa + alv.
Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella Jarin kanssa Zoom-videoneuvottelun avulla koko koulutuksen ajan.
Koulutus lähetetään ammattimaisesti rakennetusta studiosta Full HD -tasoisena striiminä 200 megabitin kuituyhteyden kautta. Myös audio on laadultaan virheetöntä.
Hintaan sisältyy aina Full HD -tasoinen tallenne, josta on leikattu tauot pois. Se on yleisösi käytettävissä kuukauden ajan koulutuksen jälkeen.
Lisäksi kaikki osallistujat saavat tuoreen 130-sivuisen e-kirjan, joka on Tuotepäällikön pelastuspakkaus -sarjan ensimmäinen pikaopas.
Koulutuksen vetää Suomen kokenein tuotteistaja DI Jari Parantainen.
Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.
DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.
Jarin Tuotepäällikön pelastuspakkaus -kirja tuli myyntiin vuonna 2013 Talentumin kustantamana. Sen opit perustuvat käytännön kokemukseen sekä tuotepäällikön että tuotepäälliköiden esimiehen töistä.
Jari Parantaisen tuotepäällikkökoulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten tuotehallinnasta vastaaville asiantuntijoille ja heidän esimiehilleen.
Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti tuotepäällikkö, tuotejohtaja, tuotekehittäjä, palvelukehittäjä, valikoimapäällikkö tai valikoimajohtaja.
Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat teleoperaattorit, apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot.
Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään.
Palautteiden taustalla on opittu avuttomuus. Osallistujat ovat vankasti sitä mieltä, etteivät he voi tehdä mitään toisin. Siksi he vain turhautuvat uusista ideoista.
Kolmas Tuotepäällikön pelastuspakkaus -koulutusten osa kertoo, miten lanseeraat uudet tuotteesi tehokkaasti. Pääset eroon kolmesta yleisestä markkinointivaiheen ongelmasta.
Tuotteen tekninen valmius ei yksin riitä. Asiakkaasi päättäjän näkökulmasta tuotteesi on edelleen aivan raakile.
Terve itsesuojeluvaisto huolehtii, etteivät myyjäsi halua koskea epämääräisiin palveluihin kepilläkään.
Toistuviin kertarykäyksiin perustuva perinteinen kampanjavetoinen markkinointi on aikansa elänyt. Se on kallista ja tehotonta.
Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.