Etusivu / Koulutukset / Yhden sivun voittajatarjous -koulutus
Älä enää koskaan häviä kilpailua surkean tarjouksesi vuoksi. Opi tiivistämään ehdotuksesi niin, että asiakkaasi uskaltaa ostaa.
Useimmat suomalaisten myyjien ja asiantuntijoiden naputtelemat tarjoukset ovat aivan luokattomia. Niistä puuttuu looginen rakenne.
Tarjous on liian pitkä. Se on täynnä turhaa täytettä ja jorinaa. Osa sisältää jopa uhkauksia. Usein tarjous taas myyjän vaikuttamaan tiukkapipoiselta nipottajalta.
Käymme läpi hyvän tarjouksen sisältämät elementit ja rakenteen. Näet roppakaupalla varoittavia esimerkkejä töppäyksistä, joihin myyjät ovat sortuneet muissa suomalaisissa yrityksissä. Kuulet aina ehdotuksen paremmaksi vaihtoehdoksi.
Huonosta tarjouksesta ostaja päättelee vaistomaisesti, ettei lähettäjä ole mikään järjen jättiläinen. Sillä taas on välitön vaikutus yrityksesi laatumielikuvaan.
Usein asiakas joutuukin ostamaan tarjouksesta huolimatta – ei sen ansiosta.
Kun tarjouksesta on karsittu löysät lätinät, parhaimmillaan kymmenien sivujen pumaska on kutistunut kahteen sivuun – ja niistäkin toinen on saattanut lopulta osoittautua turhaksi.
Yhteen sivuun puserretusta tarjouksesta on hyötyä tarjouskilpailussa, vaikka sen lisäksi joutuisitkin tuottamaan ostajan vaatimuksesta paljon enemmän materiaalia.
Koulutus on saatavana kolmena eri webinaariversiona:
Hintoihin lisätään arvonlisäveroa 24 %.
Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella kouluttajan kanssa Zoom-videoneuvottelun avulla koko koulutuksen ajan.
Koulutus lähetetään ammattimaisesti rakennetusta studiosta Full HD -tasoisena striiminä 200 megabitin kuituyhteyden kautta. Myös audio on laadultaan virheetöntä.
Hintaan sisältyy aina Full HD -tasoinen tallenne, josta on leikattu tauot pois. Se on yleisösi käytettävissä kuukauden ajan koulutuksen jälkeen.
Koulutuksen vetää Suomen kokenein tuotteistaja DI Jari Parantainen.
Jos et ole sataprosenttisen tyytyväinen koulutukseen, saat kaikki rahasi takaisin.
Suomen kokenein tuotteistaja, DI Jari Parantainen on räjäyttänyt kymmenittäin teknisten yritysten ja asiantuntijaorganisaatioiden tarjousdokumentteja. Sen jälkeen hän on rakentanut ne alusta saakka uudelleen.
Myyvä tarjousdokumentti onkin oleellinen osa hyvin tuotteistettua huipputekniikkaa tai asiantuntijapalvelua.
Tämä koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle tai myyjälle, joka joutuu laatimaan usein laajoja tarjouksia. Niiden aiheina ovat mutkikkaat ja kalliit B2B-investointituotteet, ohjelmistot tai asiantuntijapalvelut.
Toki koulutus sopii erinomaisesti myös myyntijohtajille, markkinointijohtajille ja kehitysjohtajille, jotka haluavat lisätä tarjoustyöskentelyn tuottavuutta.
Firmasi nykyinen tarjousmalli saattaa olla alun perin kymmeniä vuosia vanha. Se olisi pitänyt saneerata perusteellisesti jo aikoja sitten.
Tässä koulutuksessa tuhlaavat aikaansa ne, jotka uskovat pitkän tarjouksen myyvän parhaiten. Se on pohjimmiltaan itsetunto-ongelma, joka tuskin on koulutuksen keinoin tai uusien ideoiden avulla korjattavissa.
Myös pykälänikkarit ja maallikkojuristit yleensä turhautuvat, kun heidän töykeä tyylinsä pitäisi heittää roskakoppaan.
Sekin on huono lähtökohta, jos et kerta kaikkiaan usko ensivaikutelmaan.
Moni ostaja päättelee tarjousdokumentista hyvin monenlaisia asioita, halusit tai et.
Jopa tarjoustesi kirjasinvalinnoilla on merkitystä, visuaalisesta ilmeestä nyt puhumattakaan. Tarjoustesi horjuva kieliasu viimeistään varmistaa, että ajaudut listan hännille, jos kilpailijasi ovat muuten tasavertaisia.
Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna koulutuksen muiden palautteiden ohessa. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.
Tarjoustyötä tekevät myyjät vaalivat sitkeästi monia väärinkäsityksiä vuodesta toiseen. Ei ihme, että heidän aikansa kuluu aivan vääriin asioihin. Päivät pärähtävät toimistolla näpertelyyn todellisen myyntityön sijaan.
Usein myyjät kuvittelevat, että tarjouksen tehtävä on vääntää asiakkaalta ostopäätös. Se on tietenkin aivan älytön ajatus.
Asiakkaasi saattaa toki vaatia tarjoukseen tuhatta asiaa. Silti hänkin ostaa mieluummin lyhyen kuin pitkän tarjouksen perusteella.
Lukemattomat myyjät kirjoittavat ensin tarjouksen – ja sitten sopimuksen vielä erikseen. Se on järjetöntä ajanhaaskuuta.