Palvelun tuotteistaminen -käsikirja

Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat asiantuntijasi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.

NYT MYÖS ÄÄNIKIRJANA!

Pakerratko insinöörien tai muiden asiantuntijoiden esimiehenä? Olet heittäytynyt vaativaan tehtävään. Ammattilaisesi eivät ole mitään helppoja johdettavia.

He rakastavat ongelmien ratkomista. Se on sinänsä arvokas asia. Mutta toisin kuin moni maallikko luulee, insinöörien rautaista osaamista on usein tuskaisen vaikea myydä.

Tuotteistamisen tarkoitus on tehdä ostamisesta helppoa. Tämä selkokielinen käsikirja kertoo, miten pääset laskuttamaan työntekijöittesi osaamisesta enemmän rahaa. Samalla johtajan työsi muuttuu vähemmän stressaavaksi.

Miksi uhraisit aikaasi käsikirjan lukemiseen?
Jari Parantainen
Käsikirjan kirjoittaja on Suomen kokenein tuotteistaja

DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja yli 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.

Lataa käsikirja maksutta. Saat sen myös äänikirjana saman tien.

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen

Yli 4 000 kollegaasi on ladannut tämän oppaan

Parhaimmillaan Palvelun tuotteistaminen -kirjan on ladannut yhden päivän aikana yli 300 asiantuntijaa, pomoa tai yrittäjää. Emme ole heitä siihen pakottaneet tai lahjoneet.

Yli satasivuinen e-kirja kuvaa vaihe vaiheelta, miten tuotteistat käytännössä. Opit perustuvat satojen tuotteistusprojektien kokemuksiin.

Teorian osuus on puserrettu todella napakaksi niin, että pääset heti käärimään hihat. Et joudu keksimään pyörää uudestaan. Testatut käytännöt säästävät aikaasi jopa kuukausia.

Löydät kirjasta vastaukset tärkeisiin kysymyksiin

Raivaa asiantuntijoiden myyntityön 3 pahinta vihollista

Oppaasta löydät selityksen sille, miten asiantuntijatyön sitkeät viholliset heikentävät organisaatiotasi ja nakertavat tulostasi. Tietenkin saat niihin myös vastalääkettä, jotta menestyisit työssäsi entistäkin paremmin.
1
Tiedon taakka

Mitä viisaampi asiantuntijasi on, sitä enemmän tiedon taakka vaivaa häntä. Se tekee asiakkaasi elämästä yhtä helvettiä.

2
Kennedy-kooma

Näyttääkö asiakaskäynnille ajautunut asiantuntijasi panikoivalta peuralta auton ajovaloissa? Se johtuu ns. räätälin kirouksesta.

3
Aloiteanemia

Aloiteanemia on piilevä näivetystauti. Se on erityisen vaarallinen siksi, ettei se paljon ilmoittele itsestään.

Esimerkki aidosta tuotteistusprojektista

Kirja purkaa todellisen tuotteistusprojektin vaiheet ja tärkeimmät tulokset. Esimerkkinä toimii espoolaisen Document House Oy:n kartoituspalvelu DH Shokki vuodelta 2017. 

Nyt pääset kurkistamaan kulissien taakse ja kopioimaan mallisuoritusta estoitta. Lopputulos näyttää jälkikäteen itsestään selvältä. Mutta siihen tarvittiin monta hikistä sessiota ja vaikeita päätöksiä.

Näin ohjeet aukeavat aivan eri tavalla kuin pelkkä teoria koskaan. Pääset vertaamaan kirjan neuvoja konkreettisen tuotteistushankkeen tuloksiin.

Tuloksena on palvelutuote, joka on helppo ostaa ja myydä. Sen avulla osoitat ostajaehdokkaalle, että ymmärrät hänen bisnestään. Raivaat ostamisen esteitä. Insinöörisi saavat tilaisuuden näyttää osaamisensa.

Palvelun tuotteistaminen -käsikirja

Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat asiantuntijoidesi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.

NYT MYÖS ÄÄNIKIRJANA!

Kun olet paketoinut osaamisen sopiviksi palvelutuotteiksi, jälkikäteen ihmettelet, miten ihmeessä tulitte edes toimeen insinööritalojen perinteisellä tavalla.

Stressi ja virheet vähenevät. Työkuorma hellittää. Liiketoimintasi ennustettavuus paranee, vaikka suhdanteet heittelevät. Myös markkinointiin löytyy selkeä näkökulma. Insinöörisi viihtyvät työssään paremmin. Uudet työntekijät yltävät nopeammin tuottaviksi.

Miksi uhraisit aikaasi käsikirjan lukemiseen?

Lataa käsikirja maksutta. Saat sen myös äänikirjana saman tien.

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen