Search
Close this search box.

Mihin miinaan palvelusi myyntiputki kosahtaa?

Tommi Elomaa
Tommi Elomaa
Olen valmentanut kymmeniä yrityksiä tuotteistamaan palveluitaan ja nopeuttamaan työnkulkujaan. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja toimitusten sujuvoittaminen. [email protected] ✆ 040 589 9848

Onko ongelmana, että liidejä ei tule? Vai tyssääkö myynti tarjousvaiheeseen? Tai eikö kaupat klousaannu? Tunnistatko, mihin miinaan palvelusi myyntiputki kosahtaa?

Tuotteistajan miinakenttä kiteyttää hyvin, mistä tuotteistamisessa on kyse: Teet asiakkaan ostamisesta helppoa. Ostamisen helppous tarkoittaa sitä, että tarjoat asiakkaalle päätöksentekoon tarvittavat faktat, mutta myös tunteet. Asiat, joilla asiakas pystyy tekemään ostopäätöksen.

Tuotteistajan miinakenttä kuvaa hyvin sitä, millaisen miinakentän läpi asiakkaasi joutuvat hortoilemaan ennen kuin tekevät ostopäätöksen ja sinulla on mahdollisuus saada kauppaa.

  • Havaitsenko? – Päädytkö ylipäätään asiakasehdokkaan tutkaan?
  • Minulle? – Onko palvelusi tarkoitettu asiakkaalle?
  • Ymmärsinkö? – Saako asiakas tolkkua palvelustasi?
  • Hyödynkö? – Onko palvelusi hyöty kuvattu selkeästi ja onko asiakas valmis siitä maksamaan?
  • Luotanko? – Kasvaako asiakkaan ostamisen riski liian suureksi?
  • Vaivaudunko? – Onko ostaminen helppoa?

Usein olemme itse sokeita oman myyntiputken miinoille ja ihmettelemme kun kauppa ei käy. Hirveän helposti myös karkoitamme asiakkaan jopa tiedostamattamme pois.

Mitä vaikeampi ja kalliimpi tuote tai palvelu, sitä suuremmaksi asiakkaan riskintunne kasvaa.

Käyn videolla läpi tuotteistajan miinakentän ja annan vinkit, miten teet pikaisen analyysin siitä, missä kohtaa myyntiputkeasi on mahdollisesti miinoja, joihin palvelusi myynti pysähtyy. Videon lopussa on myös linkki testiin, jolla voit nopeasti testata omaa myyntiputkeasi ja tunnistaa tuotteistuksen paikkoja. Saat arvion ja tuotteistusvinkit omaan sähköpostiisi suoraan. Luvassa ei siis ole mitään kiusallisia myyntikeskusteluja ennen tulosten saamista. Pääset testiin myös tästä linkistä.

Tuotteistajan miinakenttä – mihin miinaan palvelusi myyntiputki pysähtyy?

2 vastausta

  1. Täytyy sanoa että kuvavalinta kuvaa aika hyvin tätä blogia, vanhastaan monia tärppejä ja oivalluksia liukuhihnasyötöllä, nykyään tasapaksua tavaraa mutaan juuttuneella tahdilla

  2. Kiitokset vain palautteesta. Tuotamme nykyään enemmän sisältöä webinaarien kautta lähes viikoittain. Tule niihin mukaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Tuotteistaminen ennen verkkosivu-uudistusta
Riikka Nurmi

Tuotteistajan vinkit verkkosivu-uudistukseen

Tuotteistaminen varmistaa verkkosivu-uudistuksessa, että verkkosivustosi ja markkinointiviestisi puhuttelevat asiakasta ja saat enemmän kauppaa. Millaisilla laseilla omaa palveluvalikoimaa ja verkkosivua kannattaisi tarkastella ennen uudistusta?

Kuinka kalastat ruutanoita
Tommi Elomaa

Kuinka kalastat ruutanoita?

Miten myyt asiakkaille, jotka säästävät pysyäkseen hengissä? Millaisella syötillä ruutana käy koukkuun kiinni?

Hyvä myyntikirje monistaa tuotteistajan puhetta
Riikka Nurmi

Hyvä myyntikirje monistaa tuotteistajan puhetta

Millainen on hyvä myyntikirje tuotteistajan näkökulmasta? Miten siitä voisi saada vielä ostohaluja herättävämmän? Millaisia faktoja laiskanpulskea ja virheinvestointia pelkäävä ostaja tarvitsisi ostopäätöksensä tueksi?

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

Tuotepäällikön pelastuspakkaus

Pärähtävätkö päiväsi tulipalojen sammutteluun? Näperteletkö oikeastaan yksityiskohtien parissa? 

Tämä 73-sivuinen opas kertoo, miten pääset kiireestä eroon lopullisesti. 

 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat vinkit tuotteistukseen sekä uusimmat blogikirjoitukset ja asiakastarinamme. Lähetämme korkeintaan kaksi sähköpostia kuukaudessa.