Onko ongelmana, että liidejä ei tule? Vai tyssääkö myynti tarjousvaiheeseen? Tai eikö kaupat klousaannu? Tunnistatko, mihin miinaan palvelusi myyntiputki kosahtaa?
Tuotteistajan miinakenttä kiteyttää hyvin, mistä tuotteistamisessa on kyse: Teet asiakkaan ostamisesta helppoa. Ostamisen helppous tarkoittaa sitä, että tarjoat asiakkaalle päätöksentekoon tarvittavat faktat, mutta myös tunteet. Asiat, joilla asiakas pystyy tekemään ostopäätöksen.
Tuotteistajan miinakenttä kuvaa hyvin sitä, millaisen miinakentän läpi asiakkaasi joutuvat hortoilemaan ennen kuin tekevät ostopäätöksen ja sinulla on mahdollisuus saada kauppaa.
- Havaitsenko? – Päädytkö ylipäätään asiakasehdokkaan tutkaan?
- Minulle? – Onko palvelusi tarkoitettu asiakkaalle?
- Ymmärsinkö? – Saako asiakas tolkkua palvelustasi?
- Hyödynkö? – Onko palvelusi hyöty kuvattu selkeästi ja onko asiakas valmis siitä maksamaan?
- Luotanko? – Kasvaako asiakkaan ostamisen riski liian suureksi?
- Vaivaudunko? – Onko ostaminen helppoa?
Usein olemme itse sokeita oman myyntiputken miinoille ja ihmettelemme kun kauppa ei käy. Hirveän helposti myös karkoitamme asiakkaan jopa tiedostamattamme pois.
Mitä vaikeampi ja kalliimpi tuote tai palvelu, sitä suuremmaksi asiakkaan riskintunne kasvaa.
Käyn videolla läpi tuotteistajan miinakentän ja annan vinkit, miten teet pikaisen analyysin siitä, missä kohtaa myyntiputkeasi on mahdollisesti miinoja, joihin palvelusi myynti pysähtyy. Videon lopussa on myös linkki testiin, jolla voit nopeasti testata omaa myyntiputkeasi ja tunnistaa tuotteistuksen paikkoja. Saat arvion ja tuotteistusvinkit omaan sähköpostiisi suoraan. Luvassa ei siis ole mitään kiusallisia myyntikeskusteluja ennen tulosten saamista. Pääset testiin myös tästä linkistä.
2 vastausta
Täytyy sanoa että kuvavalinta kuvaa aika hyvin tätä blogia, vanhastaan monia tärppejä ja oivalluksia liukuhihnasyötöllä, nykyään tasapaksua tavaraa mutaan juuttuneella tahdilla
Kiitokset vain palautteesta. Tuotamme nykyään enemmän sisältöä webinaarien kautta lähes viikoittain. Tule niihin mukaan.