Lähetä viesti
Kirja: Tuotteistaminen, Jari Parantainen

Tuotteistaminen

Rakenna palvelusta tuote 10 päivässä

Haluaisitko luoda palvelutuotteen, joka osoittautuisi menestykseksi? Tuotteen, jota asiakkaasi ylistävät ja kilpailijasi kadehtivat? Toisinaan sellainen syntyy puolivahingossa. Mutta tuskin ehdit jäädä odottelemaan onnenpotkua. Jos aiot pestä kilpailijasi, joudut käärimään hihasi ja kehittämään määrätietoisesti oman hittituotteesi.

Tarvitset kuitenkin tuotteistajan menetelmiä. Muuten aikasi palaa opetteluun. Toki palvelujen kehittäjille ja tuotteistajille löytyy menetelmiä pilvin pimein. Mutta useimmiten ne ovat niin teoreettisia, että oppeja on vaikea soveltaa arkityöhön.

Tuotteistaminen on toista maata. Kirja kuvaa vaihe vaiheelta, kuinka asiantuntemuksesta syntyy palvelutuote 10 työpäivässä. Saat satoja vinkkejä ja neuvoja, mitä tuotteistaminen tarkoittaa käytännössä. Teos onkin osoittautunut kestohitiksi. Siitä julkaistiin jo 7. painos vuonna 2016.

Kirjoittaja: Jari Parantainen
Julkaistu: 2007
Kieli: Suomi
Kustantaja: Talentum
Formaatti: Sidottu pehmeäkantinen
Sivumäärä: 290
ISBN: 978-952-14-1219-6
Kirja: Hinnoittelu on helppoa ja hauskaa, Jari Parantainen

Hinnoittelu on helppoa ja hauskaa

Tämä kirja kertoo 55 vinkkiä, joiden avulla nostat hintojasi niin, että asiakkaat silti ostavat. Saat palvelustasi paremman katteen. Hinnoittelu on silkkaa psykologiaa. Pahin vihollisesi asuu korviesi välissä.

Tutustu kirjaan
Kirja: Tuotteistaminen 2, Tuotteistajan 10 psykologista vipua, Antti Apunen & Jari Parantainen

Tuotteistaminen 2

Tuotteistaminen 2 avaa kymmenen tärkeää ostamisen psykologista perusperiaatetta. Ihminen on pelottavan ennalta-arvattava otus. Kirjan neuvojen avulla insinööri selviää kiperistäkin myyntikäynneistä ilman, että edes kainalot hikoavat.

Tutustu kirjaan
Kirja: Tuotteistajan taskuraamattu, Antti Apunen & Jari Parantainen

Tuotteistajan taskuraamattu

Insinööri kuvittelee usein, että asiakkaiden päätökset perustuvat järkeen ja kylmään harkintaan. Tuotteistajan taskuraamattu paljastaa päätöksenteon todelliset psykologiset perusmekanismit.

Tutustu kirjaan

Pölli tästä

Pölli tästä on ideapakki, joka kokoaa yksiin kansiin 101 lyhyttä esimerkkiä siitä, miten voisit tehdä toisin. Kiire ja stressi tappavat luovuuden, mutta jokainen tarvitsee uusia ideoita. Jos bisneksesi ei uudistu, kilpailijat jättävät sinut pian pölyyn yskimään.

Tutustu kirjaan
Kirja: Pölli tästä 2, Jari Parantainen

Pölli tästä 2

Pölli tästä 2 on ideavarkaan apaja, joka jalostaa asiakkaiden aivoitukset ja metkut käytännön liiketoiminnaksi. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan, kun parhaan saaliin saa helposti poimimalla bisnesvonkaleet suoraan sumpusta?

Tutustu kirjaan
Kirja: Sissimarkkinointi, Jari Parantainen

Sissimarkkinointi

Sissimarkkinoijan opas kertoo käytännön esimerkkien avulla, miten yrittäjä markkinoi tuotteitaan ja palvelujaan tehokkaasti jopa nollabudjetilla. Toisin kuin kömpelöt kilpailijansa, hän käyttää enemmän järkeään kuin raakaa voimaa.

Tutustu kirjaan