Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Uutuus: Sissimarkkinointi-blogi

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Autan insinöörejä tuotteistamaan osaamisensa helposti ostettaviksi palvelupaketeiksi. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529

Yksi Pölli tästä -blogin vakioaiheista muuttaa uuteen kotiin. Se on nimeltään Sissimarkkinointi.

Sissimarkkinoijan tunnusmerkeistä tärkein on se, että hän käyttää enemmän järkeään kuin rahojaan. Hän tuijottaa tunnettuuden ja muiden huuruisten juttujen sijaan viivan alle.

Sissimarkkinointi tarkoittaa epätyypillisiä markkinoinnin keinoja, jotka tuottavat muikeita myyntikatteita pienin panoksin.

Jos sissimarkkinoija käyttää epätyypillisiä aseita, mitkä ovat sitten niitä tyypillisiä?

Useimmat markkinoijat toimivat 99 % ajastaan ikään kuin markkinointi tarkoittaisi vain mainontaa. 

Totta kai jokainen meistä on kuullut muistakin keinoista. Mutta mainosteollisuus on tuotteistanut palvelunsa hyvin. Reklaami on erittäin helppo ostettava.

Juu, myönnän kernaasti: mainos sopii moneen. Mutta jos olet

  • köyhä / saita / taloudellinen,
  • myyt mutkikkaita tuotteita tai
  • ansaitset asiantuntemuksellasi,

mainostoimisto tuottaa mieluiten aivan vääriä välineitä tilanteeseesi. Vaikka omia ilmoituksia on kiva ihailla, kassasi ei kiitä kuin poikkeustilanteissa.

Tarvitset rikkaiden massamarkkinoijien oppeja edullisempia ja tehokkaampia menetelmiä.

Sissi opiskelee asiakkaidensa ostokäyttäytymistä tarkasti. Sikäli sissimarkkinointi onkin varsinaista psykologista sodankäyntiä.

Aion kirjoittaa jo kuluvan kevään mittaan monta esimerkkiä siitä, miten oudosti ihmisen pää pelittää. Kyse on pienistä asioista, jotka ovat usein liian ilmeisiä. Ehkä niistä on apua, kun yrität houkuttaa maksukykyisiä asiakasehdokkaita luoksesi.

Seuraa uutta sissimarkkinointi-blogia. Löydät ideoita, esimerkkejä ja näkökulmia. Opit tähtäämään ja mittaamaan. Säästät markkinointikulujasi. Ansaitset lisää rahaa.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

3 kommenttia

  1. Kävin lukemassa sissimarkkinointiblogia ja hyvältä näytti. Kiitos siitä. Sitä voisi ajatella, että miksi kukaan käyttäisi hinnakasta mediamarkkinointia ”to get the name out there”. Minusta sissimarkkinoinnin voisi määritellä uudelleen järkeväksi markkinoinniksi.

    Mielenkiintonen kirja ameriikan raitilta on Gravitational Marketing by Jimmy Vee ja joku toinen kaveri, jonka nimeä en nyt muista…Kannattaa lukea!

  2. Hyvä homma tämä sissimarkkinointiblogi. Olemme saaneet nettikauppamme hyvään vauhtiin pelkällä sissimarkkinoinnilla, ja pidän sitä ilmamuuta parhaana markkinointimuotona, kunhan pysytään kohtuudessa :-). Ostin sissimarkkinointikirjan heti, kun se ilmestyi ja todella hyviä vinkkejähän sieltä löytyi. Eli kaikille, joilla kirjaa ei ole: KANNATTAA EHDOTTOMASTI OSTAA!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Koulutuspalaute: Pyyhepino jäi ihmetyttämään

Kävin toissailtana vetämässä kolmituntisen sissimarkkinointikoulutuksen Tuusulan Onnelassa. Käsiäänestyksen perusteella selvä enemmistö yleisöstä oli yrittäjiä. Tilaisuuden järjestäjä Keuke tietää luultavasti tarkan pääluvun. Mutta veikkaisin, että se osui johonkin 150–200

Sivistyneen konsultin sissimarkkinointi
Jari Parantainen

Sivistyneen konsultin sissimarkkinointi

Lotta on toimittaja. Hän aikoo kirjoittaa jutun, jonka aiheena on sissimarkkinointi – tai niin ainakin päättelin hänen listaamistaan esimerkeistä. Lupasin jatkaa luetteloa muutamalla näytteellä. Sissin keinot näyttävät usein

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Noste-energiapakkaus aiheuttaa riippuvuutta

Tiedemiehet selvittivät tuomareiden puolueettomuutta. Koehenkilöiden työ oli arvioida vankien ehdonalaista vankeutta koskevia hakemuksia. Tuomari käytti kunkin tapauksen tutkimiseen keskimäärin 6 minuuttia. Tyypillinen ratkaisu oli kieltävä.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.