Tiistai-iltana osallistuin kaimani Jari Sarasvuon isännöimään webinaariin (katso tallenne). Aiheenamme oli hinnoittelu ja ensimmäinen verkkovalmennukseni. Se on nimeltään Houdini-hinnoittelu.

Osallistujia oli hurjasti, lähes kaksituhatta! Kun kuulin lukeman, iski sellainen ramppikuume, että horjuin kameran eteen hädin tuskin tajuissani.

Sain ennen suoraa lähetystämme kysymyksen, jonka lähetti yrittäjä Tarja Impiö:

Hei, Jarit!

Olen saanut tammikuussa hyödyllisyysmallisuojan kiinnitysjärjestelmälleni ja tuotteella on tuotemerkki. Tuotteesta lisää www.zarja.fi sivuilta.

Sivuja ei ole markkinoitu vielä, kun tuotteen hinta on vielä vaiheessa. Olen miettinyt verkkokauppaa, mutta olisiko se tässä vaiheessa järkevä vaihtoehto. Rahaa siinä ainakin saa kuulemma palamaan.

Olen myynyt koeversiona viiden kehyksen sisäkkäin menevää Zarja-sarjakehystä 39€ setti. Koivukehyssetti on tietysti arvokkaampi, koska pintakäsittely maksaa.

Tuote on kehitetty helppoon kehystämiseen ja kiinnittämiseen. Tuote sopii kotiin, kouluun, päiväkotiin ja kaikkiin julkisiin laitoksiin em.tarkoitukseen. On tiedossa, että juuri näissä laitoksissa on krooninen rahapula. Myynti ja markkinointi on siksi haastavaa.

Tässäpä yksi case mietittäväksi. Miten olisi järkevintä hinnoitella? Uusi tuote on haasteellinen. Kehyksiä on myytävänä 2-180€/kpl pilvin pimein. Miten erottua ja saada brändi?

Ystävällisin terveisin

Tarja

Ilmeisesti Tarja omistaa oman paikkakunnan Pohjois-Suomessa, koska hänen postinumeronsa on 97765 IMPIÖ.

No, joka tapauksessa kysyin Tarjalta, saisinko joukkoistaa ajattelutyöt maailman fiksuimmille ihmisille, eli Pölli tästä -blogin lukijoille. Ilmeisen hullunrohkeana yrittäjänä hän suostui tietenkin heti.

Miten siis neuvoisit Tarjaa niin, että hänen Zarjastaan tulisi hittituote?