Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Hurtalle vaatteita

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529
New call-to-action

Onni suosii valmistautunutta. Tai sitten on vain reagoitava todella nopeasti. Hurtta Collectionin kampanja tuotti huipputulokset varsin yksinkertaisin keinoin syksyllä 2007.

Jari Sarasvuo kertoi 29. elokuuta 2007, että hän oli myynyt yrityksensä Trainers’ Housen. Tunnettu yrittäjä sai käteistä 27 miljoonaa euroa ja yli kolmasosan uuden pörssiyhtiön osakkeista.

Hän kuvaili tunnelmiaan Ilta-Sanomille seuraavana päivänä näin: "Kiitän vaimoa viemällä hänet koiranvaateostoksille Lontoon (luksustavaratalo) Harrodsille. Harrodsilla on myynnissä kalliita, koirille suunniteltuja vaatteita".

Lemmikkituotteita myyvän VPG Finland Oy:n toimitusjohtaja Mika Sutinen äkkäsi tilaisuutensa tulleen.

Hän julkaisi Helsingin Sanomissa 12. syyskuuta koko sivun ilmoituksen. Sutinen tarjoutui lahjoittamaan Sarasvuon koirille kunnon ulkoiluvetimet vaihtokauppana, jos Sarasvuo puolestaan lahjoittaisi Lontoon lentolipun hinnan löytökoirien hyväksi.

Lisäksi Sutinen oli lisännyt web-sivuille (www.hurttacollection.com) linkin vain Sarasvuota varten.

Tämä sissikampanja nosti koirien vaatemerkin Hurtta Collectionin hetkessä julkkikseksi ja keskustelupalstojen puheenaiheeksi. Sarasvuo – ja kenties jotkut muut itseään sellaiseksi luulevat – kävivät katsomassa verkkosivuaan jo ensimmäisenä päivänä lähes 30 000 kertaa.

Seuraavaksi Sarasvuo vastasi Sutisen haasteeseen. Sataman väki oli suunnitellut työnäytteeksi varsin tyylikkään idean tulevaisuuden lemmikkieläinpalvelusta. Näin firma reagoi yhtä nopeasti ja sai herkullisen tilaisuuden esitellä osaamistaan.

Marraskuussa Hurtta julkaisi vielä yhden mainoksen Hesarissa. Kiitosten lisäksi se kertoi tuloksista, jotka puhuvat puolestaan.

Syyskuun myyntilukemat olivat 14-kertaistuneet edelliseen vuoteen nähden. Monet jälleenmyyjät olivat törmänneet myönteiseen ongelmaan: varastot oli tyhjät.

Tartu ajankohtaiseen aiheeseen. Sellainen voi osoittautua täysosumaksi. Jonain päivänä lööppi on kytkettävissä bisnekseesi. Voisitko laatia jo etukäteen kampanja-aihioita, jotka olisivat tarvittaessa viimeisteltävissä salamannopeasti?

Lataa Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
New call-to-action

Yksi kommentti

  1. Hurtalle vaatteita

    ”Onni suosii valmistautunutta. Tai sitten on vain reagoitava todella nopeasti. Hurtta Collectionin kampanja tuotti huipputulokset varsin yksinkertaisin keinoin syksyllä 2007.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Turun telakka ja turhat insinöörit

Pari vuotta sitten näytti siltä, että Suomen meriteollisuus on kanttuvei. Sitten syyskuussa 2014 saksalainen Mayer osti Turun telakan. Yhtäkkiä näkymät muuttuivat rajusti. Nyt turkulaiset hukkuvat tilauksiin.

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Pitäisikö valita Sonera-simppeli?

Sain Soneralta kirjeen. Kapulaani olisi tarjolla entistä nopeampi nettiyhteys – ja vieläpä entiseen hintaan! Heti otsikon alle on präntätty pari pylvästä. Uutta nopeutta kuvaava palkki

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Kuusitoista yleisintä vastaväitettä

Olin eilen käynnistämässä uutta tuotteistusprojektia. Ei mennyt viittä minuuttia, kun ensimmäinen ryhmän jäsen syöksyi sakkorysään. Jokainen ”tämä ei onnistu, koska” -tyyppisen vastaväitteen esittäjä saa maksaa Nosteen

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

New call-to-action