Miten hinnanpurkaja pitäisi taklata?

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN

Huomenna on ohjelmassa jälleen hinnoittelukoulutus, jonka Talentum on järjestänyt. Sain eräältä osallistujalta mielenkiintoisen ennakkokysymyksen:

”Miten kierretään tilanne, jossa asiakas haluaa purkaa hinnat (price breakdown)? Toimimme hyvin teknis-teollisella toimialalla, jossa ostajat ovat usein eri henkilöitä kuin tuotteidemme käyttöpäätöksentekijät. Ostajat tuijottavat vain numeroita, vaikka sanoisi mitä.”

Tilanne on varmasti monelle palvelu- ja järjestelmäkauppiaalle ikävän tuttu. Kilpailutuksen käynnistänyt ostaja edellyttää, että myyjä purkaa tuotteensa ja kertoo kunkin osan hinnan erikseen.

Näin asiakas pääsee puristamaan mahdolliset löysät ja piiloveloitukset hinnasta pois.

Mitä sanot? Kuinka myyjän pitäisi toimia, kun hän on joutunut tällaiseen kiusalliseen pinteeseen?

Jari Parantainen

Jari Parantainen

Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Kouluttaja & varastetun tavaran (ideoiden) välittäjä. Brändipoliisin vanha tuttu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja.

Kirjoita vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Jari Parantainen

Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Kouluttaja & varastetun tavaran (ideoiden) välittäjä. Brändipoliisin vanha tuttu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja.

Uusimmat kirjoitukset

Tilaa uusimmat kirjoitukset

Saat aina tiedon uusimmasta kirjoituksesta suoraan sähköpostiisi. Voit perua tilauksesi koska tahansa yhdellä klikkauksella.