A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN

Audi avasi Berliiniin uuden City-konseptinsa mukaisen myymälän. Se on lajissaan kolmas. Aikaisemmat firma perusti Lontooseen ja Pekingiin. Seuraava on tulossa Moskovaan.

Liiketila on sikäli erikoinen, että sen seinät ovat oikeastaan pelkkää näyttöpintaa. Kaupassa on vain yksi fyysinen Audi, kaikki muu pyörii näytöillä virtuaalisena. Ostaja voi räätälöidä tulevaa kiesiään ja ihmetellä lopputulosta kolmiulotteisesti.

Kuulostaa hienolta. Mutta sikäli kuin Audin tiedotteista ja lehtijutuista uskallan jotain päätellä, insinöörit ovat taas kerran innostuneet tekniikasta vähän liikaa.

Koko näkökulma on pielessä. Mikähän mahtaa olla asiakkaan mielestä kaikkein tärkeintä, kun hän marssii auto-ostoksille?

Anteeksi nyt audilaiset, mutta kun oleellisinta ei ole se teidän peltitoosanne – niin hottis kuin se varmasti onkin.

Kaikkein tärkeintä on tietenkin asiakas. Hän on kaiken napa. Siis MINÄ.

Mitä tämä tarkoittaa digitaalisen myymälän kannalta? Miksi sen suunnittelijat ovat harhateillä?

Herätys nyt! Kerroin ratkaisun jo.

Jos auto ei ole kaikkein tärkein, miksi näytöillä näkyy vain autoja? Sieltähän pitäisi näkyä MINÄ. Siis autosta haaveileva asiakas itse.

No mitäs väliä sillä sitten olisi? Sitä vain, että muutamat autokauppiaat huomasivat jo vuosia sitten kiinnostavan ilmiön.

Kun auton ostaja saa istua myymässä uuden auton rattiin, avata sivuikkunan ja ihailla itseään isosta seinäpeilistä, auton myyntilukemat kasvavat jopa kymmeniä prosentteja.*

Fiksut yrittäjät käyttävät egon voimaa muutenkin nokkelasti.

Eräällä hotellilla oli monille tuttu ongelma. Koska rakennuksessa oli kymmeniä kerroksia, hissit ruuhkautuivat usein. Vieraat tuskastuivat.

Ongelma ratkesi näppärästi niin, että aulan seinille hissinovien tuntumaan asennettiin isoja peilejä. Purnaavien asiakkaiden määrä romahti. Odottavan aika kului omaa kuvaa ihmetellessä kuin siivillä.

En tietenkään väitä, että juuri sinä olisit naurettavan turhamainen. En minäkään ole. Mutta kaikki asiakkaasi ovat.

* Valitettavasti en enää löydä lähdettä, vaikka olen etsinyt sitä tuntikausia. Ole ystävällinen ja hihkaise, jos se osuu tutkaasi.

Jari Parantainen

Jari Parantainen

Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Kouluttaja & varastetun tavaran (ideoiden) välittäjä. Brändipoliisin vanha tuttu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja.

Kirjoita vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Jari Parantainen

Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Kouluttaja & varastetun tavaran (ideoiden) välittäjä. Brändipoliisin vanha tuttu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja.

Uusimmat kirjoitukset

Tilaa uusimmat kirjoitukset

Saat aina tiedon uusimmasta kirjoituksesta suoraan sähköpostiisi. Voit perua tilauksesi koska tahansa yhdellä klikkauksella.