Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Juttuseuraa junaan

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Tavoitteeni on lihottaa suomalaisen insinöörin lompakkoa niin, että hän saa osaamisestaan enemmän rahaa. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529
Tilaa hälytys

Liity Pölli tästä -blogin lukijoihin. Saat tiedon Jarin uusista kirjoituksista sähköpostiisi.

Copywritereiden salaseura paljastaa -koulutus 4.–5.2.2020 Vantaalla
Koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle, joka haluaa säilyttää työpaikkansa. Robotti on armoton kilpailija. Kirjoitustaidoton päätyy työttömäksi vihannekseksi ensimmäisten joukossa.
KOULUTUS
Kymmenen sivun myyntiesitys -koulutus vantaalla 11.2.2020
Mikä tahansa myyntiesitys mahtuu 10 sivuun ilman, että ne ovat edes täyteen ahdettuja.
KOULUTUS

Ranskalaisen junayhtiön tuotteistajat ovat miettineet matkustajan henkistä matkanopeutta perinteisen teknisen näkökulman sijaan.

Ranskalainen junayhtiö SNCF käynnisti internet-pohjaisen lipunvarausjärjestelmänsä alkuvuodesta 2006. Tietyillä pikajunilla kauas ja kovaa halajavat voivat varata netistä paitsi matkalippuja, myös matkaseuraa.

Puolentoista euron lisämaksusta matkustaja voi tutkia, millaisia kiinnostuksen aiheita jo aikaisemmin samaan junaan matkansa varanneilla on.

Sitten hän voi valita, haluaisiko hän istua esimerkiksi jalkapallosta, politiikasta tai vaikkapa kirjallisuudesta kiinnostuneen matkustajan vieressä. Tai kaipaisiko hän kenties harjoitusta ruostuneeseen englanninkieleensä.

Hiukan tiukkapipoiselta vaikuttava Ranskan "VR" ei kuitenkaan halua järjestelmästään deittipalvelua. Siksi palvelua vahtii erityinen SNCF:n miehittämä esiliinapäivystys, joka yrittää karsia joukosta mahdolliset rakkaudenkipeät.

Myös rasisteiksi tai väkivaltaiseksi epäillyt lentävät ulos.

Verkkopalvelun suunnittelijat ovat ottaneet huomioon nekin, jotka eivät halua kuunnella toisten loputtomia jorinoita matkansa aikana. Siksi juniin on varattu myös erityisiä hiljaisia alueita.

Kuten tavallista, ammattiliitot vastustivat uudistusta. SNCF:n verkkosovellus on kuitenkin osoittautunut menestykseksi. Miljoonan matkustajan raja meni rikki noin puolessa vuodessa.

Perustuotteella on vaikea erottua, mutta juttuseurapalvelu hoitaa pisteet kotiin. Mikä lisäpalvelu toimisi vastaavalla tavalla omassa bisneksessäsi?

Lähde: The Independent 29.6.2006

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta
Jari Parantainen

Tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta

Mistä tuotteistaminen kannattaa aloittaa? No, tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta tietenkin. Käänteinen marssijärjestys antaa projektille lentävän lähdön.

Sorcolorin hinnoittelu poikkeaa alan käytännöistä edukseen. Se jää kerralla mieleen.
Jari Parantainen

Sorcolorin hinnoittelu jää jokaiselle mieleen

Sorcolorin hinnoittelu on maalausliikkeelle poikkeuksellinen. Asuntonsa maalaamista pähkivän asiakkaan ei tarvitse pyytää myyjää edes arviokäynnille, koska urakan hinta on jo etukäteen tiedossa. Selkohinta helpottaa ostamista ja poistaa riskin tunnetta.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.