Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Mainoksen hinta kymmenesosaan

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Tavoitteeni on lihottaa suomalaisen insinöörin lompakkoa niin, että hän saa osaamisestaan enemmän rahaa. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529

New call-to-action

Tilaa hälytys

Vaani sinäkin Pölli tästä -blogia. Saat tiedon Jarin uusista kirjoituksista sähköpostiisi.

Alennusmyynti kielletty -hinnoittelukoulutus 9.3.2020 Helsingissä + striiminä
Helsingin seudun kauppakamari järjestää hinnoittelukoulutuksen, jossa et joudu tuijottamaan tylsiä hintajoustokäyriä niin, että silmäsi kuivuvat päähän. Pian kampeat katteesi kohdalleen neljässä vaiheessa.
KOULUTUS

Oikea sissimarkkinoija miettii aina, miten hän voisi tuottaa poikkeuksellisia tuloksia minimikustannuksin. Eräs sissi keksi, miten rusikoida mainoksen painokustannukset kymmenesosaan alkuperäisestä.

Tuomo Nevalainen miettii markkinointiasioita Eravia Business Services Oy:ssä. Hän lähetti mielenkiintoisen viestin:

"Tuli mieleen pieni vinkki uusille yrittäjille, jotka tuskailevat kalliiden painomateriaalien kanssa.

Yritystä perustaessani painatin painossa pieniä mainoksia, joihin halusin tarkat värit. Ne määritettiin sitten spottiväreiksi, jolloin tietysti kustannukset nousivat.

Tuhat mainosta maksoi jopa 600 euroa. Toki seuraavat painatukset ne olisivat moninkertaisesti halvempia, mutta mainosten tieto vanheni.

Mietin vaihtoehtoja.

Päätin kokeilla internetin valokuvakehitysfirmoja, jotka kehittivät valokuvia 0,06 euron kappalehintaan.

Lopputulos oli loistava! Väritkin olivat juuri sellaiset kuin pitivätkin.

Mutta nyt 1000 kappaletta mainoksia maksoikin vain 60 euroa.

Lisäetuna oli tietenkin vielä se, että paketti toimitettiin kotiin. Tulostus oli tehty laadukkaalle kiiltävälle ja paksulle valokuvapaperille, mikä vain lisää niiden arvokkuutta."

Jumatsuka! Nerokasta! Tämä on mielestäni varsinaista sissiajattelua. Moniko on älynnyt miettiä asiaa Tuomon tavoin?

Jos pienikokonen lentolehtinen riittää tarpeisiisi, voisitko hankkia ne kirjapainon sijaan valokuvatulostamosta?

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

3 kommenttia

  1. Eiiii… Tuota kokeilen heti. Onko tuossa oikeasti ratkaisu?

    —————————————————-
    Jari Parantainen kommentoi (22.3.2008 klo 11:10)

    Mikrobitin vertailussa kesällä 2007 oli mukana 16 digikuvia paperille tulostavaa firmaa. Niistä edullisimmat kymppikuvat tarjosi Pixdiscount (www.pixdiscount.net), jolla hinta oli näköjään 9 senttiä kappaleelta. Kalleinta hintaa tarjosi esim. Fotomylly ja Digikuvapalvelu (35 senttiä).

    A4-kokoisia kuvia sai halvimmillaan hintaan 1,09 euroa / kpl (Pixdiscount). Se alkaa olla hyvinkin digipainon kanssa samoissa hinnoissa. Tosin kalleimmat A4-kuvat olivat sitten yli 6 euroa kappaleelta.

    Tässä kaikki vertailuun osallistuneet:

    Color-kolmio (www.colorkolmio.fi)
    Colormailer (www.colormailer.com)
    Digiexpress (www.digiexpress.fi)
    Digikuvapalvelu (www.kuvamestarit.fi)
    Efoto (www.efoto.fi)
    Eirikuva (www.eirikuva.fi)
    Extrafilm (www.extrafilm.fi)
    Fotomylly (www.fotomylly.fi)
    Fotonetti (www.fotonetti.fi)
    Fotopoint (www.fotopointrautatieasema.fi)
    Fotoyks (www.fotoyks.fi)
    Fuji (www.fuji.fi)
    Ifi (www.ifi.fi)
    Pixdiscount (www.pixdiscounti.net)
    Pomi (www.pomi.fi)
    Superkuva (www.superkuva.fi)

  2. Yksi hyväksi todettu
    https://fi.photobox.com

    Sain hyvän laadun näin: suunnitelin mainoksen InDesignillä, tallensin PDF:ksi ja siirsin sen photoshopiin. Photoshopissa muokkasin muokkasin sen jpg-muotoon, sillä jpg on ainoa tiedostomuoto minkä kehitysfirma hyväksyy. Muitakin tapoja varmasti on, mutta tämä toimi hyvin jo ensimmäisellä koekerralla.

    Otin varmuuden vuoksi kokeeksi vain muutaman kymmenen kopion painoerän.

  3. Eikä sovi unohtaa brittiläistä MOO.comia!

    Valikoima alkaa olla jo aika kattava ja palvelu on sekä *hauskaa* että tehokasta.

    Postikulut kohtuulliset ja tuotteet tulevat lentopostitse viikossa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Turun telakka ja turhat insinöörit

Pari vuotta sitten näytti siltä, että Suomen meriteollisuus on kanttuvei. Sitten syyskuussa 2014 saksalainen Mayer osti Turun telakan. Yhtäkkiä näkymät muuttuivat rajusti. Nyt turkulaiset hukkuvat tilauksiin.

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Pitäisikö valita Sonera-simppeli?

Sain Soneralta kirjeen. Kapulaani olisi tarjolla entistä nopeampi nettiyhteys – ja vieläpä entiseen hintaan! Heti otsikon alle on präntätty pari pylvästä. Uutta nopeutta kuvaava palkki

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Kuusitoista yleisintä vastaväitettä

Olin eilen käynnistämässä uutta tuotteistusprojektia. Ei mennyt viittä minuuttia, kun ensimmäinen ryhmän jäsen syöksyi sakkorysään. Jokainen ”tämä ei onnistu, koska” -tyyppisen vastaväitteen esittäjä saa maksaa Nosteen

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

New call-to-action