Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Mikä Arttua vituttaa?

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Autan insinöörejä tuotteistamaan osaamisensa helposti ostettaviksi palvelupaketeiksi. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529

Edisteelle tärähti tavaraa RTV:ltä. Paketin mukana tullut saate oli pudottava. Nyt vain mietimme, mikä sitä Arttua niin hirveästi vituttaa.

Marja huolehtii Edisteen markkinointitöistä. Hän tilasi hiljattain parikymmentä Boschin ruuvinväännintä asiakaslahjoiksemme.

Reiska nimeltä Jukka kävi pudottamassa paketin toimistollemme. Kun Marja oli kuittaamassa lähetystä, hän huomasi saatteessa mielenkiintoisen yksityiskohdan.

Katso itse, miten Arttu halusi kiittää palkanmaksajaansa:

Näin Arttu kiittää palkanmaksajaansa.
RTV:n saate jää todella mieleen – Klikkaa kuva täysikokoiseksi.

Jotenkin asian saattaisi vielä ymmärtää, jos Marja olisi jokin kärttyisä huuhkaja. Mutta kun juuri viimeksi tiistaina eräässä koulutustilaisuudessa asiakkaamme alkoi spontaanisti ylistää assistenttiamme poikkeuksellisen mukavaksi ja säntilliseksi yhteistyökumppaniksi.

Sanomattakin lienee selvää, että tilauksemme taisi jäädä viimeiseksi. Eiköhän samoja työkaluja löydy myös muista rautakaupoista.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

7 kommenttia

  1. Arttu antoi meille juuri vitun tärkeän oppitunnin: myös vientilappu toimii tehokkaana markkinointivälineenä. Tässä tapauksessa Artun lipsahdus voi koitua muutaman ruuvinvääntimen hintaiseksi, mutta mitäs jos tämän ajattelisikin toisin päin? Miten vientilapusta saisi markkinoinnillisemman median pelkän informaation jakelun sijaan?

    Tämä pätee moniin muihinkin yksityiskohtiin. Sähköisen kampanjan lomakkeet ja niiden kiitos-sivut, rahtikirjat, huoltoilmoitukset – kaikki lippuset ja lappuset, jotka tehdään yleensä kokonaisuuden viimeisenä (koska on pakko).

    Itse en muuten lopettaisi yhteistyötä RTV:n kanssa. Arttu on vain inhimillinen, joka tekee myös työnantajastaan inhimillisen. Eikä Arttu sitä paitsi teistä ole vittuuntunut, vaan duunista yleensä. Avautuminen osui vain väärään mediaan.

    1. Tero, osut asian ytimeen. Siksi on hämmästyttävää esimerkiksi se, miten surkeita laskuja firmat yhä edelleen lähettävät. Hyviä markkinointitilaisuuksia jää roppakaupalla käyttämättä.

      Huonosti tosin kävi meillekin. Vielä pari vuotta sitten laskuillamme sentään markkinoitiin aina jotain. Nykyisen sähköisen laskutuksen aikana en edes tiedä, millaisia pläjäyksiä asiakkaidemme postiin loppujen lopuksi päätyy.

      1. Näitä tilaisuuksia pyörii ympärillämme jatkuvasti. Tänään törmäsin Velox Helkaman toimarin Linkedin-profiiliin, jossa pönötyskuva on toteutettu varsin osuvasti: https://alturl.com/iyx2c

        Ei tämä tämän vaikeampaa ole. Hivenen mielikuvitusta, vaivaa ja uskallusta.

  2. Arttua vituttaa sama kuin kodinkonemyyjää joka katsoi MTV:n musiikkivideoita ja valitti asiakkaalle että rokkarit ei tee juuri mitään ja tienaa rahaa ja saa naisia kun hän joutuu kantamaan jääkaappeja. Tätä jamppaa varmaan sieppaa vielä enemmän kun se jolle hän valitti oli Mark Knopfler joka teki siitä biisin ja teki sillä valtavasti rahaa. Ehkä edistekin tekee liikaa rahaa tämän Artun kustannuksella?

  3. Lienisiköhän niin, että Arttu on täyttänyt kaavakkeen ensin suutuspäissään ja tämän tarkoituksena olisi ollut muuttaa v-kohta ennen asiakkaalle lähetystä mutta joka on sittemmin unohtunut? Tai jos kyseessä on ollut lähinnä firman sisäiseen viestintään tarkoitettu ”huumorilappu”?

    Noh, eihän tämä nyt ihan putkeen tainnut tosiaan mennä.

  4. Jokainen markkinoinnin ammattilainen tietää, että lasku on hyvä väline asiakassuhteen hoitamiseen. Kun itse työskentelin nakkikioskin kokoisessa firmassa, tein myös firman laskut ja kirjoitin aina henkilökohtaiset terveiset asiakkaalle, koska se oli mahdollista. Isossa firmassa on yleensä taustalla hemmetin isot ja kalliit taustajärjestelmät, ja pilkun vaihtaminen toiseen kohtaan vaatii kuukausien työn ja 50 000 euron laskun. Syy ei ole markkinoijien, vaan taloushallinnon ja johdon joille tällaiset ”markkinointi-ideat” pitäisi syöttää. Talousihminen ei tajua, miksi laskulla pitäisi lähettää terveisiä asiakkaalle. Sitä varten lähetellään markkinointikirjeitä.

    PS. Lauri Kotilaisen kirjoitusoppaan mukaan jos jokin asia on sanomattakin selvää, sen voi jättää sanomatta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Haluan Talouselämä-lehteni taksilla

Nyt on katumme postilaatikot ryhmitelty neljän boksin ryppäiksi, jotta jakajan olisi helpompi jättää hommansa hoitamatta. Talouselämä- ja Tekniikka & Talous -lehdet tulivat taas kerran perille

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Koulutuspalaute: Pyyhepino jäi ihmetyttämään

Kävin toissailtana vetämässä kolmituntisen sissimarkkinointikoulutuksen Tuusulan Onnelassa. Käsiäänestyksen perusteella selvä enemmistö yleisöstä oli yrittäjiä. Tilaisuuden järjestäjä Keuke tietää luultavasti tarkan pääluvun. Mutta veikkaisin, että se osui johonkin 150–200

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Tarjoilen vapaaehtoista pakkoa

Kaltaiseni kokenut kosmopoliitti ja kielinero pääsee tietysti tutustumaan kansainvälisiin bisneskäytäntöihin alvariinsa. Piipahdin vaimoni kanssa hiljattain Itävallassa. Wienissä törmäsimme ilmiöön, jollaiseen ei sorru edes Manhattanilla suhaava

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.