Omakotitalon hinnoittelu on pielessä, jos se ei käy kaupaksi
Omakotitalon hinnoittelu määrää sen, miten nopeasti kämppä menee kaupaksi. Jos markkinointi on kunnossa ja myyntiaika silti venyy, se vain tarkoittaa, että myyjä pyytää talosta liian
Kirjoitamme Pölli tästä -blogia jokaiselle asiantuntijalle ja insinöörille tärkeistä aiheista, kuten tuotteistaminen, hinnoittelu, ratkaisumyynti, sisältömarkkinointi, strategia ja johtaminen.
Omakotitalon hinnoittelu määrää sen, miten nopeasti kämppä menee kaupaksi. Jos markkinointi on kunnossa ja myyntiaika silti venyy, se vain tarkoittaa, että myyjä pyytää talosta liian
Hesarin älypäätoimittajat iskivät jälleen tiistaina (27.6.2017). Aviisin talousosassa ilmestyi aukeaman juttu aiheesta Mikä tekee erikoisjäätelöistä niin kalliita? Lehden ”analyysi” oli tietysti tarkoitettu hauskaksi kesäviihteeksi. Mutta ihminen on tavattoman sosiaalinen
Tiistai-iltana osallistuin kaimani Jari Sarasvuon isännöimään webinaariin (katso tallenne). Aiheenamme oli hinnoittelu ja ensimmäinen verkkovalmennukseni. Se on nimeltään Houdini-hinnoittelu. Osallistujia oli hurjasti, lähes kaksituhatta! Kun kuulin
Kuten kaikki Pölli tästä -lukupiirien osallistujat tietävät, live-lähetyksiini ei läheskään aina kuulu esimerkiksi ääntä. Olenkin saanut kitkerää palautetta niiltä lahjattomilta, jotka eivät osaa lukea huulilta.
Viestintä on pirun vaikeaa. Ainakin 90 prosenttia maailman ongelmista saa alkunsa viestintäongelmista. Loput johtuvat luonnonmullistuksista, taudeista tai demareista. Myös hinta on viesti. Sen viestiminen on
Kevään viimeinen Pölli tästä -lukupiiri eteni perjantaina muuten mukavasti, mutta osallistujat kuulivat täältä Noste-studioilta vain rutinaa ja surinaa. Moni kyllä viestitti pulmasta esimerkiksi Twitterillä. Mutta aluksi
Taiteilija Virpi Kanto kirjoitti lehteen, että Taiteilijan työtä ei pidä määritellä vain rahalla (HS 28.5.2017): ”Kuvanveistäjän ammatissa pitkään toimineena olen tyrmistynyt siitä, kuinka Heikki Pursiainen
Juttelin taannoin tutun yrittäjän kanssa. Hän taivasteli, miten monet hiukan (lue: 20 vuotta) nuoremmat yrittäjäkollegamme ovat vinksahtaneet. He nimittäin tekevät tahallaan huonoa tulosta. Mitä ihmettä
Lauantain aviisi julkaisi laajan jutun maaseudun kunnista, jotka vokottelevat paluumuuttajia (HS 20.5.2017: Asukkaita houkutellaan tonteilla ja työpaikoilla). Stoori oli hauska. Se käsitteli jos jonkinlaisia vaikuttimia, jotka
Esitän tuntomerkkejä. Kerro niiden perusteella, mistä valtiosta on kyse. Maassa riehuu jopa 10 000 prosentin hyperinflaatio. Maan päämies päätti puolittaa hinnat viranomaismääräyksin. Peruselintarvikkeista, kuten leivästä, sokerista
Toukokuun lukupiiri on vuorossa perjantaina 26.5. klo 9:15. Webinaari on maksuton. Se kestää 45 minuuttia. Ruodittava kirja on nimeltään Zero to One: Notes on Start Ups, or
Tänään Elina Halttunen-Riikonen kirjoitti Hesarin mielipidesivulla, että hänen lasinsa näyttäisi läikkyneen puolityhjäksi: ”Nyt olisi toimittajilla tuhannen taalan paikka esittää kysymys siitä, keitä kasvu hyödyttää, sen sijaan,
Vedin koulutusta juristeille. Aiheenamme oli sisältömarkkinointi. Juttelimme keinoista, joilla lakihenkilö voisi rakentaa asiantuntijamainettaan. Yksi niistä on tietysti kirjoittaminen ja julkaiseminen. Neuvoin kirjoittamisesta kiinnostuneita rakentamaan omaa
Hinnoittelukoulutuksissani käymme läpi aina muutamia perusjuttuja. Yksi on se, ettei tuotantokustannus määrää tuotteen markkinahintaa. Tuote saattaa käydä kaupaksi hintaan, joka on pienempi tai suurempi kuin
Vincitillä on vain joko a) tyytyväisiä asiakkaita tai b) entisiä asiakkaita. Kroonisesti tyytymättömistä sen sijaan irtaudutaan hellästi, mutta jämerästi.