Jotkin alat kärsivät niin vahvoista ennakkoluuloista, että uuden tulokkaan on todella helppo erottua joukosta.
Tarvitset remonttia kotiisi. Iskeekö epätoivo saman tien? Jokainen meistä on joko itse kokeillut tai ainakin kuullut muilta, miten mukavaa on värvätä remonttimiehiä.
Äijät tulevat, jos muistavat. Perjantait ja maanantait jäävät väliin. Joka paikka on täynnä paskaisia jalanjälkiä. Hiki haisee vielä illallakin.
Väliaikatietoja on turha udella. Jos kotonasi möyrivä joukkio olisi kova viestimään, se olisi perustanut viestintätoimiston.
Laskun loppusumma ylittää sovitun reilusti. Kaakelin saumat jäävät lopulta viimeistelemättä.
Nämä mielikuvat liittyvät remonttimiehiin väkisin, vaikka joukossa olisi kuinka fiksuja ja ammattitaitoisia poikkeuksia.
Mutta entä jos palkkaisitkin remonttinaisia miesten sijaan?
Englantilainen yritys nimeltään A Woman’s Touch tarjoaa kuluttaja-asiakkaille remonttiryhmiä, jotka koostuvat nimenomaan vain naisista.
Yhtiö tarjoaa asiakkailleen mitä tahansa rakennus- tai sisustusprojekteja niin, että se vastaa mahdollisista aliurakoitsijoista ja kaikista materiaalihankinnoista. Tumpeloksi itsensä tuntevat tee-se-itse-remppaajat voivat ostaa firmalta myös kursseja.
Etenkin monien naisasiakkaiden mielestä on paljon mukavampaa päästää naisia kotinsa kimppuun. Palvelua kokeilleet ovatkin kiittäneet iskuryhmien täsmällisyyttä, tehokkuutta ja siisteyttä.
Remonttifirman perusti Kerrie Keeling, joka kyllästyi investointipankkiirin töihin. Liikevaihtoa kertyy 1,2 miljoonaa punnan vuositahtia. Tarkoitus on myös laajentaa ideaa franchising-konseptiksi.
Saisitko oman palvelusi asemoiduksi täysin muista poikkeavaksi jollain vastaavalla yksinkertaisella tavalla? Jos et voi vaihtaa työntekijöitäsi, olisiko mahdollista, että rajaisit kohderyhmäsi toisin kuin kilpailijasi?
Lähde: Handywomen take on construction, Springwise 20.9.2007