Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Vaihtoehto örisevälle remppareiskalle

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. [email protected] ✆ 050 5229 529
New call-to-action

Jotkin alat kärsivät niin vahvoista ennakkoluuloista, että uuden tulokkaan on todella helppo erottua joukosta.

Tarvitset remonttia kotiisi. Iskeekö epätoivo saman tien? Jokainen meistä on joko itse kokeillut tai ainakin kuullut muilta, miten mukavaa on värvätä remonttimiehiä.

Äijät tulevat, jos muistavat. Perjantait ja maanantait jäävät väliin. Joka paikka on täynnä paskaisia jalanjälkiä. Hiki haisee vielä illallakin.

Väliaikatietoja on turha udella, sillä muuten kotonasi möyrivä joukkio olisi perustanut viestintätoimiston. Laskun loppusumma ylittää sovitun reilusti. Kaakelin saumat jäävät lopulta viimeistelemättä.

Nämä mielikuvat liittyvät remonttimiehiin väkisin, vaikka joukossa olisi kuinka fiksuja ja ammattitaitoisia poikkeuksia.

Mutta entä jos palkkaisitkin remonttinaisia miesten sijaan?

Englantilainen yritys nimeltään A Woman’s Touch tarjoaa kuluttaja-asiakkaille remonttiryhmiä, jotka koostuvat nimenomaan vain naisista.

Yhtiö tarjoaa asiakkailleen mitä tahansa rakennus- tai sisustusprojekteja niin, että se vastaa mahdollisista aliurakoitsijoista ja kaikista materiaalihankinnoista. Tumpeloksi itsensä tuntevat tee-se-itse-remppaajat voivat ostaa firmalta myös kursseja.

Etenkin monien naisasiakkaiden mielestä on paljon mukavampaa päästää naisia kotinsa kimppuun. Palvelua kokeilleet ovatkin kiittäneet iskuryhmien täsmällisyyttä, tehokkuutta ja siisteyttä.

Remonttifirman perusti Kerrie Keeling, joka kyllästyi investointipankkiirin töihin. Liikevaihtoa kertyy 1,2 miljoonaa punnan vuositahtia. Tarkoitus on myös laajentaa ideaa franchising-konseptiksi.

Saisitko oman palvelusi asemoiduksi täysin muista poikkeavaksi jollain vastaavalla yksinkertaisella tavalla? Jos et voi vaihtaa työntekijöitäsi, olisiko mahdollista, että rajaisit kohderyhmäsi toisin kuin kilpailijasi?

Lähde: Springwise 20.9.2007

Lataa Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
New call-to-action

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Laadukas liha alennusmyynnissä

Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK:n kotieläinasiamies Jukka Rantala kirjoitti Hesariin vastineen Suomalainen ruoantuotanto on vastuullista (19.6.2016). Hän tuskaili karjankasvattajien epäreilua tilannetta näin: ”Panostaminen laatuun ei valitettavasti ole

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu

Provad Oy:n projekti päättyy tänään klo 13 alkavaan loppukatselmukseen. Olemme pohtineet firman palvelubisnekselle viestinnän linjaa, joka erottuisi tavallisen tylsästä konsulttijorinasta. Ensimmäisen työkokouksemme päätteeksi järjestin äänestyksen.

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Olemme kaikki periaatteessa rohkeita

Jostain kumman syystä johtajat ja yrittäjät ovat alkaneet kysellä strategia- ja viestintäapua kuluneena keväänä. Yksi tai kaksi kertaa menisi vielä sattuman piikkiin. Mutta puoli tusinaa tapausta

Palvelun tuotteistaminen -opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä 120-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.

New call-to-action