Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Raksamiehen hormoniradio

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Autan insinöörejä tuotteistamaan osaamisensa helposti ostettaviksi palvelupaketeiksi. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529

Työkaluvalmistaja Makita näyttää mallia, miten bulkkituotteen toimialaversiosta revitään kunnon katetta.

Marssin paikalliseen K-Rautaan ihan muissa asioissa. Mietin, että kauppias tuntee suomalaisen miehen perusluonnetta. Ensimmäiset parikymmentä metriä on kuljettava toinen toistaan houkuttavampien akkuporakoneiden ja muiden herkullisten värkkien vierestä.

Tällä kertaa äkkäsin rivistä merkillisen näköisen vempaimen. Se oli kooltaan ehkä puolet lentolaukusta. Ulkonäöltään se muistutti jotain työmaan mittalaitetta.

Pysähdyin ihmettelemään kojetta.

Se oli sähkötyökaluistaan tunnetun Makitan valmistama BMR100-työmaaradio tarjoushintaan 95 euroa.

Makita-työmaaradio tihkuu mieshormonia
Makita-työmaaradio tihkuu mieshormonia - Klikkaa kuva suuremmaksi!

Tarjoushalsterissa luki vielä erikseen: HUOM! RADIO! EI LATURI!

Tuskin olen eläessäni nähnyt vaikuttavampaa toosaa. Vähältä piti, etten ostanut sitä ihan muuten vain työpöytäni koristeeksi.

En ollut koskaan ajatellutkaan, että ihan tavallisesta FM-vastaanottimestakin voisi tehdä toimalakohtaisen erikoisversion. Mutta voin hyvin kuvitella, miten houkuttava ostos rakkine on alan miehelle, joka viettää 150 prosenttia työajastaan rakennustyömaalla.

Valmistajan viesti on selvä: olemme ajatelleet juuri sinua, rakas ammattimies. Me tiedämme, että työsi on rankkaa. Rappaus roiskuu, työkalut putoilevat ja räntäkin sataa alhaalta ylöspäin. Ei siinä menossa mikään tavallinen rimpula kestä.

Makitan testosteronitoosa maksaa tietenkin noin miljoona prosenttia enemmän kuin autotallista tuotu vanha Grundig. Mutta mitä sitten, kun se on juuri sinulle tehty.

Tuotteista asiantuntijapalvelustasi toimialaversio. Lisää pari ominaisuutta, jotka kertovat, että ymmärrät asiakkaasi ainutlaatuista arkea. Nosta palvelusi hintaa vähintään 30 prosenttia.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

7 kommenttia

  1. Rautakaupoissa on ajateltu myös ”perusnaista”. Tarjolla on pienikokoisia ja heikkolaatuisia työkalusettejä, jotka ovat pinkkejä tai kukikkaita.

    Moni tarttuu niihin innoissaan: Juuri sitä mitä tarvitsen! Ja pinkkinä!

    PS. Lämmin kiitos oikean laidan maininnasta.

  2. Toinen ”toimiala” jolle tämä on erikoistuminen on tarjolla on lapset. Peltorin Kid-malli on kirkuvanvärinen ja reippaasti kalliimpi kuin peruspelttorit. Lasten työkalusettejä myydään halpakaupoissa 3 kertaa kalliimalla kuin halpasetti aikuisille. Toki näissä tuotteissa turvallisuus on tärkeämpi kuin aikuisten vehkeissä, mutta tuntuu siltä että saa maksaa preemiota koska ne ovat ”varta vasten nassukallesi.”

  3. Jes! Tämähän on Seth Godininkin saarnaamaa heimoajattelua parhaimmillaan. Radiovalinnalla viestität, että kuulut tosimiesten heimoon etkä mihinkään viherpipertäjien pikkusormitiimiin. Tuohon vaan lisätään twitterominaisuus, niin johan alkaa viesti kulkea tosireiskojen välillä

    @arska: lounaalla – raksamiehen erikoinen kahdella hk:n sinisellä ja viidellä munalla. 3l piimää kyytipojaksi”.

    @reiska: raskas työ raskaat huvit – balalaikka soi ja sitä rataa…

  4. Remonttireiskat kyllä erottaa kopiot alkuperäisestä. Siksikö Makita oli tarjouslaarissa ? Ja aidosta löytyy se laturikin ja on magee pick-upin lavalla. Koska tuote on tarkoitettu lapsil… ööh miehille, niin värikin on kohdallaan kuten Peltoreissa.

  5. dewaltin vastaavan hintakin on päälle 200€, eli siitä sen ammattilaiskamppeen tunnistaa kyllä… On miehekäs laite!

  6. Jari,

    En osannut edes aavistaa, että käyt lukemassa aivomyrskyjäni. Nöyrä kiitos huomiosta.

    Täällä tulee käytyä päivittäin hakemassa ja vahvistamassa ajatuksia siitä, miten asioita voisi tehdä toisin. Niistä ideoista myös iso kiitos.

    Blogista voi nyt käydä lukemassa ”Uudesta tavasta mainostaa” . Me olemme saaneet valtavan hyviä kokemuksia kuittien kääntöpuolella mainostamisesta.

    On se muuten kumma juttu, kun alkoi tekemään mieli tuollaista äijämäistä radiota. Sen voisi vetää aina pihalle, kun käy haravoimassa tai muuten nysväämässä jotain pihalla…

    1. Sami, kiitos mainiosta markkinointivinkistäsi!

      Tunnustan, että olen jo sortunut Makita-tyyppiseen puhelimeen. Pyörälenkeille iPhone on liian hempeä kapine. Sonim XP3 Enduro on toista maata. Se sietää mutaisetkin reissut tuosta vain!

      Eikö olekin komean näköinen peli?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Laadukas liha alennusmyynnissä

Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK:n kotieläinasiamies Jukka Rantala kirjoitti Hesariin vastineen Suomalainen ruoantuotanto on vastuullista (19.6.2016). Hän tuskaili karjankasvattajien epäreilua tilannetta näin: ”Panostaminen laatuun ei valitettavasti ole

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu

Provad Oy:n projekti päättyy tänään klo 13 alkavaan loppukatselmukseen. Olemme pohtineet firman palvelubisnekselle viestinnän linjaa, joka erottuisi tavallisen tylsästä konsulttijorinasta. Ensimmäisen työkokouksemme päätteeksi järjestin äänestyksen.

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja
Jari Parantainen

Olemme kaikki periaatteessa rohkeita

Jostain kumman syystä johtajat ja yrittäjät ovat alkaneet kysellä strategia- ja viestintäapua kuluneena keväänä. Yksi tai kaksi kertaa menisi vielä sattuman piikkiin. Mutta puoli tusinaa tapausta

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.