Kirja: The Power Of Moments

Tunneoppia tuotteistajille

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Jari Parantainen
Jari Parantainen
Tavoitteeni on lihottaa suomalaisen insinöörin lompakkoa niin, että hän saa osaamisestaan enemmän rahaa. Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. ✆ 050 5229 529
Tilaa hälytys

Liity Pölli tästä -blogin lukijoihin. Saat tiedon Jarin uusista kirjoituksista sähköpostiisi.

Copywritereiden salaseura paljastaa -koulutus 4.–5.2.2020 Vantaalla
Koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle, joka haluaa säilyttää työpaikkansa. Robotti on armoton kilpailija. Kirjoitustaidoton päätyy työttömäksi vihannekseksi ensimmäisten joukossa.
KOULUTUS
Kymmenen sivun myyntiesitys -koulutus vantaalla 11.2.2020
Mikä tahansa myyntiesitys mahtuu 10 sivuun ilman, että ne ovat edes täyteen ahdettuja.
KOULUTUS

Ennakkotilasin Heathin veljesten neljännen kirjan kesäkuussa 2017 Amazonista. Lokakuussa samana vuonna se sitten vihdoin ilmestyi ja pompsahti saman tien The New York Timesin bestseller-listalle.

Opuksen nimi on The Power of Moments. Se käsittelee kiinnostavaa aihetta: miten tapahtumia tai hetkiä voisi suunnitella niin, että ne tekisivät ihmisiin pysyvän vaikutuksen?

Moni meistä on huomannut, miten maailma on täynnä tyhjänpäiväisiä tapahtumia ja kohtaamisia. Silti kaikenlaiset organisaatiot käyttävät sellaisten masinointiin hurjia summia rahaa.

Tulokset jäävät yhtä vaatimattomiksi vuodesta toiseen.

The Power of Moments -kirjasta löytyy mainioita esimerkkejä siitä, miten lyhyetkin hetket olisi mahdollista suunnitella vaikuttaviksi. Kuten tavallista, kyse ei ole siitä, että hommaan pitäisi kaataa enemmän rahaa. Sen sijaan pitäisi ehkä hetkeksi nousta psykologisen silmän päältä ja käyttää järkeä.

Insinööreille (ja varsinkaan DIPLOMI-insinööreille) tämä kirja tuskin sopii. He ovat joka tapauksessa sitä mieltä, että substanssi ratkaisee. Ei tässä mitään tunteita tai muita akkojen hömpötyksiä ole ennenkään tarvittu.

Mutta muille Dan ja Chip Heathin kirjasta saattaisi olla paljonkin iloa. Ainakin jokaisen palvelusuunnittelijan tai tuotteistajan kannattaisi ilman muuta tutustua teokseen.

Nauhoitin aiheesta 36-minuuttisen podcastin. Kuuntele se tänään vaikka työmatkalla:

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen
Palvelun tuotteistaminen -käsikirja
Tämä e-kirja neuvoo, miten tuotteistat insinöörisi osaamisen helposti ostettavaksi sisäänheittopaketiksi.
Maksuton

3 kommenttia

  1. Vaan tässäpä hyvä ajoitus. Tänään päivän päätteeksi vuorossa on paluumatka Lappeenrannasta Espooseen, joten tästä podcastistä saan hyvää seuraa. Aiemmin on tullut kuunneltua ”Everybody lies” ja sekin oli muikean hyvä. – Pitkä intro, kiteytän; Kiitos Jari!

    1. Mainiota! Siitä vain nauha pyörimään, niin kylläpä alkaa uni maistua.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta
Jari Parantainen

Tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta

Mistä tuotteistaminen kannattaa aloittaa? No, tuotteistaminen kannattaa aloittaa lopusta tietenkin. Käänteinen marssijärjestys antaa projektille lentävän lähdön.

Sorcolorin hinnoittelu poikkeaa alan käytännöistä edukseen. Se jää kerralla mieleen.
Jari Parantainen

Sorcolorin hinnoittelu jää jokaiselle mieleen

Sorcolorin hinnoittelu on maalausliikkeelle poikkeuksellinen. Asuntonsa maalaamista pähkivän asiakkaan ei tarvitse pyytää myyjää edes arviokäynnille, koska urakan hinta on jo etukäteen tiedossa. Selkohinta helpottaa ostamista ja poistaa riskin tunnetta.

Palvelun tuotteistaminen opas, Jari Parantainen

Palvelun tuotteistaminen

Pakerratko insinöörien esimiehenä?

Tämä yli 100-sivuinen e-kirja neuvoo vaihe vaiheelta, miten puserrat asiantuntijoittesi osaamisesta enemmän kate-euroja tuotteistamisen keinoin.

Teoksen vinkit perustuvat Suomen kokeneimman tuotteistajan käytännön kokemuksiin sadoista insinööritalojen tuotteistusprojekteista 17 vuoden aikana.